Sökning: "Target group segmentation"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Target group segmentation.
1. Facilitera Hållbar Utveckling av Sveriges Elnät Med Hjälp Av Extern Miljökommunikation : En Fallstudie i Samarbete Med Ellevio
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MiljövetenskapSammanfattning : Trots att den svenska marknaden för transport av el utgörs av ett naturligt monopol är kundnöjdhet ändå av betydelse för att, genom ett gott samarbete mellan organisation och kunder, upprätthålla ett gott varumärke och facilitera hållbar utveckling. Elnätsföretag har högre kundkrav på extern kommunikation än andra sektorer vilket gör att de också behöver leverera mer kvalitativ extern kommunikation för att upprätthålla kundnöjdhet. LÄS MER
2. Persistence of Preference- Based Customer Segments : An investigation of cluster evolution
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Clustering is a technology within unsupervised learning with a wide range of applications. Several of these applications use data that change over time, which makes clusters’ persistence of interest. One among these employments of clustering time-variant data is preference based customer segmentation. LÄS MER
3. Nästa generations lantbrukare : hur ser de på marknadsföring och hur ska företag nå ut till dem?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Idag är det många lantbruksföretag i Sverige som väntar med att genomföra generationsskifte för verksamheten och driften. Detta leder till att lantbrukarna i landet idag i genomsnitt är i den övre medelåldern. Att vänta med generationsskiften leder också till att nästa generations lantbrukare får vänta med att ta över. LÄS MER
4. “Ingen Reklam Tack” Ett experiment kring relevansen i datadriven marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The study investigates whether it is possible to drive sales-oriented marketing for B2C companies in social media through data-driven marketing, and thus increasing the relevance of the ads. The study has had an experimental approach where hypotheses are tested from a company towards a target group of just over 480 000 people in the Småland region. LÄS MER
5. Factors for perceived trust in mobile applications
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Mobile commerce can be seen as the phenomenon, which is likely to take over e-commerce since purchasing online is increasing on mobile applications (Parameswari, 2015). The problem this study addresses is the uncertainty that may follow when purchasing online via mobile applications. LÄS MER