Sökning: "Target group"

Visar resultat 1 - 5 av 1643 uppsatser innehållade orden Target group.

  1. 1. NÅ NÄSTA NIVÅ MED GAMIFICATION En studie kring tillämpning och potentiella nyttoeffekter av gamification

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Maria Berjaoui; Marcus Palmqvist; [2019-08-07]
    Nyckelord :gamification; nyttoeffekter; spel; spelmekanismer; tillämpning;

    Sammanfattning : Games have long engaged and motivated players and the development of technologyhas made it possible to expand its use areas. Game mechanisms are no longer usedsolely in games but can be identified in areas such as in mobile applications, workplacesand educational contexts. LÄS MER

  2. 2. Do international remittances contribute to achieving the first Sustainable Development Goal (SDG1) in development economies? Empirical evidence from Pooled Mean Group (PMG) estimator.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Samuel Attafuah; Carl Ljungvall; [2019-07-11]
    Nyckelord :Remittance; Economic growth; Poverty; Sustainable Development; Autoregressive Distributed Lag ARDL model; Pooled Mean Group PMG estimator;

    Sammanfattning : Eradicating extreme poverty is a fundamental objective and concern for every economy in today’s modernization epoch. Developed countries channel significant amount of financial support annually to poor economies with the core intention of improving their welfare and standard of living. LÄS MER

  3. 3. PSS Design in Practice - How a Choice Experiment Can Help Configuring a New Subscription Offer. The Case of Care by Volvo’s Used Car Subscription Offer

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fabian Perktold; Moritz von Raczeck; [2019-07-09]
    Nyckelord :PSS Design; PSS Configuration; Servitization; Car Subscription; DCA; Discrete Choice Experiment; Choice-Based Conjoint; Customer Preferences; WTP;

    Sammanfattning : Background and Purpose The automotive industry is facing huge challenges as the perception and utilization of cars is changing. As a result, many automotive companies are increasingly moving away from solely selling cars and starting to offer bundles of products and services (PSS) instead. LÄS MER

  4. 4. REPLACE OR REPAIR? -A study of if fast fashion repair concepts like H&M Take Care can affect the intentions to repair clothing

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Ficks; Margaux Karmestål; [2019-06-20]
    Nyckelord :Fast Fashion; Product-Service Systems; Sustainable Consumption; Theory of Planned Behaviour;

    Sammanfattning : Overconsumption and an increasing disposal of clothes is a troublesome development in thefast fashion industry, where millennials are major contributors. As there is a need for a majorshift towards more sustainable consumption, product-service systems in the shape of in-storerepair stations, like Take Care by H&M, is interesting to investigate. LÄS MER

  5. 5. Sommargågatan : Ett gemensamt vardagsrum att vistas i

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier; KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Lydia Storkaas; Karolina Lind; [2019]
    Nyckelord :sommargågata; gågata; sociala värden; vistelsevärde; mänskliga möten; stadsutformning; Levande Stockholm;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar konceptet sommargågator i Stockholm som ett offentligt vardagsrum med möjlighet att främja social interaktion mellan människor och möjliggöra vardaglig aktivitet. Syftet med denna studie är att undersöka sociala vistelsevärden kopplade till sommargågator samt identifiera aktiviteter och funktioner som kan stärka sommargågatans attraktionskraft, så att det blir ett gemensamt vardagsrum som attraherar och lockar olika målgrupper. LÄS MER