Sökning: "Targeted Communication"

Visar resultat 1 - 5 av 215 uppsatser innehållade orden Targeted Communication.

  1. 1. Utvärdering av säkerheten hos smarta hem IoT-enheter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Mohammed Ali Alatrash; [2024]
    Nyckelord :DoS-attack; IoT; MATTER; MIMT.; DoS-attack; IoT; MATTER; MIMT;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bedöma säkerheten och motståndskraften hos ett Matter-protokoll som används av ett multinationellt företag. Protokollet används för att möjliggöra kommunikation mellan en gateway och en applikation för styrning av smarta produkter. LÄS MER

  2. 2. Dare. Dream. Done. [Sparkles emoji] : Pragmatic functions and sentiment of emojis in tweets by American, English, Australian, Indian, and Nigerian users

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kristoffer Olsén; [2024]
    Nyckelord :ambiguity; computer-mediated communication; cyberpragmatics; emoji; emoji usage pattern; national variety; pragmatics; sentiment; tweets; användningsmönster för emojis; attityd; cyberpragmatik; datorförmedlad kommunikation; emoji; nationell variation; pragmatik; tvetydighet; tweets;

    Sammanfattning : Emojis can be ambiguous, even when used within one and the same language and geographic region, but they are also a globally accessible language in computer-mediated communication. This paper aims to examine if emoji usage across five different national varieties of English (American, English, Australian, Indian, and Nigerian), geographically located on five different continents, exhibits similar pragmatic functionality and sentiment. LÄS MER

  3. 3. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  4. 4. Students’ perceptions of genetically modified organisms : what is required to increase acceptance?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Emma Lif; [2023]
    Nyckelord :Genetically modified organisms; perceptions; acceptance; students; qualitative semi-structured interviews;

    Sammanfattning : Producing enough food for the world's growing population is a challenge that puts great pressure on the agricultural food system to ensure global food security Furthermore, climate change is additionally exacerbating this challenge. Part of the solution could be genetically modified organisms (GMOs), but their use has been a source of controversy among various actors that have hindered their adoption. LÄS MER

  5. 5. "How can tech startups enhance their customer retention and acquisition

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Danut Avram; Oluwadamilola Olaitan; [2023]
    Nyckelord :Customer retention; Customer acquisition; Social media marketing; User engagement; Brand awareness; Tech startups; Customer relationship management CRM ; Trust; Targeted advertisement.;

    Sammanfattning : This  research  emphasizes  the role  of  social  media  in  customer  acquisition  retention.Furthermore, it investigates insights that have the potential to benefit tech startups inshaping  their  strategies  and  effectively  allocating  resources  to  achieve  consistentcommunication with their customer base. LÄS MER