Sökning: "Task-based Language Teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Task-based Language Teaching.
1. Språksyn i läromedel för spanska årskurs 9
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Denna studie undersöker genom en kvalitativ innehållsanalys språksynen i två förlagsproducerade läromedel för spanska i årskurs 9, Colores 9 och Gracias 9. Kursplanen för moderna språk i grundskolan har en uttalad funktionell och handlingsorienterad språksyn som utgår från den Gemensamma europeiska referensramen för språk (GERS). LÄS MER
2. Teaching L2 grammar : A study of teachers’ beliefs on frequency, methods and approaches of teaching English grammar in Swedish schools.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The aim of this thesis was to study English teachers' approaches, methods and beliefs that link to teaching grammar to students in Sweden. The research has revolved around how frequently grammar is taught, what approaches are used and what methods are favored by English teachers in Swedish secondary and upper secondary schools. LÄS MER
3. The Effect of Vocabulary Acquisition on L2 Student’s Communicative Competence Through Task-based Learning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Abstract Task-Based Language Teaching has long been a method for education in different subjects. This study investigates the use of Task-Based Language teaching regarding vocabulary acquisition in English upper secondary/high school students. LÄS MER
4. Kan uppgiftsbaserad språkundervisning (TBLT) motivera elever att lära sig spanska? : - En studie av ett utvecklingsarbete på högstadiet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är en motivationsproblematik som uppstått i ämnet spanska på en relativ liten friskola i Malmö. Stora kunskapsluckor i årskurs 9 har lett till ett moment 22 där kunskapsbristen skapat osäkerhet inför att använda språket och svårigheter att hänga med i läromedlet som användes på skolan. LÄS MER
5. Meningsfull kommunikation eller formträning? : En studie av lärandeaktiviteter i svenskproducerade läromedel i spanska som främmande språk.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The present study examines and classifies learning activities found in teaching materials of Spanish as a foreign language produced for a Swedish context with the aim of determining to what extent they conform to the functional, action-oriented language view advocated by the Swedish curriculum. Both the distribution of learning activities within receptive, productive and interactive skills, the activity types within each skill, and the theoretical underpinnings of the activities have been studied in four popular coursebooks and two websites for teaching Spanish as a foreign language. LÄS MER