Sökning: "Teacher bias"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Teacher bias.

  1. 1. Exploring the Integration of Artificial Intelligence Tools in English as a Foreign Language (EFL) Pedagogy. A Literature Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Rasmus Andersson; Axel Ringhagen; Albin Tapper; [2024-01-18]
    Nyckelord :Teachers; implementing AI; EFL classroom;

    Sammanfattning : The introduction of artificial intelligence (AI) tools in schools has sparked a polarised debate about its negative impact on critical thinking, plagiarism, and problem-solving skills. Future educators will be affected by the tools, prompting this thesis to explore their potential benefits and challenges through a literature review. LÄS MER

  2. 2. Att lyssna till ett barn : En forskningsöversikt omsynliggörandet av flickor med ADHD

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Mina Solca; [2022]
    Nyckelord :ADHD; Bias; Gendergap; Teacher Referral;

    Sammanfattning : Flickor har under lång tid varit marginaliserade inom forskningen kring den neuropsykiatriskafunktionsnedsättningen och tillika diagnosen ADHD vilket lett till att det vi idag vet om diagnosen oftaär könsspecifikt för pojkar. Då ADHD-symptomen hos flickor och pojkar ofta tar sig olika uttryck blirflickornas problematik svårare att identifiera. LÄS MER

  3. 3. “Om en elev inte ens klarar grundrörelser pga övervikt tex hänga eller klättra så ger jag F…” : - Ett synliggörande av diskurser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Simon Samuelsson Renblad; Felicia Lund; [2022]
    Nyckelord :discourse; fat-bias; health; overweight; physical education; teacher.;

    Sammanfattning : Over the recent years there has been a public debate about overweight children and youngsters, taking into account its risks and dangerous outcomes. Authorities and several government institutions describe the situation as escalating. LÄS MER

  4. 4. LaMOSNet: Latent Mean-Opinion-Score Network for Non-intrusive Speech Quality Assessment : Deep Neural Network for MOS Prediction

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fredrik Cumlin; [2022]
    Nyckelord :Speech naturalness assessment; Speech quality assessment; Mean opinion score; Voice conversion challenge; Semi-supervised learning; Noisy labels.; Naturligt tal bedömning; Ljudkvalitetsbedömning; Medel bedömningsvärdet; Talkonverteringsutmaningen; Semi-övervakad inlärning; Varierande märkningar.;

    Sammanfattning : Objective non-intrusive speech quality assessment aimed to emulate and correlate with human judgement has received more attention over the years. It is a difficult problem due to three reasons: data scarcity, noisy human judgement, and a potential uneven distribution of bias of mean opinion scores (MOS). LÄS MER

  5. 5. Inclusiveness in texts in the EFL classroom : A study of English teachers’ inclusion of different parts of the world in texts used in the lower grades

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Dennis Moberg; [2021]
    Nyckelord :English as a foreign language; English as an international language; teaching material; text type; teacher usage;

    Sammanfattning : This essay investigates if texts featuring different parts of the world are present in the English as a Foreign Language classroom for grades 1-3 of Swedish primary school. The focus in the essay is to investigate what texts teachers use in the English classroom and what content the texts feature related to different parts of the world. LÄS MER