Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exploring foreign language teachers’ professional agency in Romanian Public Secondary schools.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Camelia Dragomir; [2023-10-31]
    Nyckelord :teacher agency; ecological theory; foreign language teaching; accountability; professional development;

    Sammanfattning : Aim: This research aims to explore how seven foreign language teachers in a few urban public secondary schools in Romania understand and enact their professional agency and how contextual factors support or constrain its achievement. The purpose is to understand the ways in which the participants’ teaching philosophies and experiences inform their awareness and achievement of agency, what they perceive as the available contextual resources within contextual constraints, and how that reflects in their beliefs and professional aspirations. LÄS MER

  2. 2. Användning av ekologiska och närproducerade livsmedel i ämnet hem- och konsumentkunskap

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Ann-Charlott Olén; Carina Hemmarö; Filippa Svedlund; [2023]
    Nyckelord :ekologiskt; närproducerat; ramfaktorer; hem- och konsumentkunskap;

    Sammanfattning : Bakgrund Genom att handla närproducerat och ekologiskt är det möjligt att bidra till hållbar utveckling. Enligt det centrala innehållet för hem och konsumentkunskap ska elever utbildas att göra genomtänkta val av livsmedel som främjar deras hälsa, ekonomi och vår miljö. LÄS MER

  3. 3. Återkallelse Av Lärarlegitimation : En analys i ljuset av legalitetsprincipens krav på tydlighet och förutsägbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Maria Michetti; [2023]
    Nyckelord :Lärarlegitimation teacher certificate ; förvaltningsrätt Administra- tive Court ; legalitetsprincipen principle av legality ; återkallelse av lärarlegitimation revocation of teacher certification ;

    Sammanfattning : The teacher certification system was introduced in Sweden on July 1, 2011,through the Act (2011: 189), reforming the Swedish Education Act. The purposeof the new certification system was to increase the quality of Swedish schools, toraise the status of the teacher profession and to clarify what preschool andschoolteachers can teach. LÄS MER

  4. 4. Återkallelse av lärarlegitimatiion : En analys i ljuset av legalitetsprincipens krav på tydlighet och förutsebarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Maria Michetti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract The teacher certification system was introduced in Sweden on July 1, 2011, through the Act (2011: 189), reforming the Swedish Education Act. The purpose of the new certification system was to increase the quality of Swedish schools, to raise the status of the teacher profession and to clarify what preschool and schoolteachers can teach. LÄS MER

  5. 5. Teacher certification and student achievement - A quantitative study of Swedish compulsory schools

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Zhila Azez; [2020-07-10]
    Nyckelord :Teacher certification; student achievement; compulsory schools; Fixed-effect model;

    Sammanfattning : This paper aims to study the impact of teacher certification on student achievement in Swedish compulsory schools by using panel data from the Swedish National Agency for Education for the period 2014/2015 – 2018/2019. In 2011, Sweden introduced new school reforms with stricter policies for teacher certification. LÄS MER