Sökning: "Teacher documentation"
Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden Teacher documentation.
1. Förskollärares arbete med dokumentation : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The study conducted aims to contribute knowledge about systematic quality work in preschools from the perspective of preschool teachers, with a particular focus on the phenomenon of documentation. A qualitative method employing nine semi-structured interviews supported by a flexible interview guide was utilized as the data collection method. LÄS MER
2. Är Youtube min lärare? : En självstudie om metoder för att lära sig spela trumkomp från en video.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Denna studie är gjord utifrån ett sociokulturellt perspektiv. Syftet med studien är att ta reda på vilka metoder jag tillämpar när jag instuderar trumkomp från en Youtubevideo samt undersöka om min övningsmotivation förändras, och i så fall hur, under denna process. LÄS MER
3. Promoting Multilingualism as a Resource in Education : A Minor Field Study on a Senior Secondary School in The Gambia
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : AbstractThe study aims to explore how students’ linguistic resources are used for learning in a school in Gambia. The study is a field study and was conducted at a Senior Secondary School during January and February 2023. LÄS MER
4. Var nyfiken, kreativ och fantasifull : Förskollärarens roll för att främja barnens motoriska utveckling och lärande i utomhusmiljön
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The study aims to show the preschool teacher's role in promoting motor development and learning in the outdoor environment. The method that has been used is semi-structured interview as it was suitable for making visible the phenomenographic perception of the preschool teachers who participated in the study. LÄS MER
5. Var nyfiken, kreativ och fantasifull : Förskollärarens roll för att främja barnens motoriska utveckling och lärande i utomhusmiljön
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studien syftar till att synliggöra förskollärarens roll för att främja motorisk utveckling och lärande i utomhusmiljön. Den metod som har använts är semistrukturerad intervju då den lämpade sig för att synliggöra den fenomenografiska uppfattningen hos förskollärarna som deltog i studien. LÄS MER