Sökning: "Teacher in extended school teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Teacher in extended school teaching.

  1. 1. Koncentrationsläsning och historieundervisning : En studie om lärares erfarenheter av historieundervisning inom studiemetoden koncentrationsläsning

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Valdemar Lindberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to understand how teachers of history plan and implement their teaching in a school that uses the study method of block scheduling. The study aims further to analyze how these teachers, within block scheduling, relate and work with history didactic concepts. LÄS MER

  2. 2. Autism i skolan - Beprövade metoder att utveckla skrivförmågan hos elever med autism

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Heike Streblow; [2022]
    Nyckelord :Autism in school; evidence-based methods of developing writing skills; scaffolding; self-contained classrooms;

    Sammanfattning : Abstract Streblow, Heike (2022). Autism in School - Evidence Based Methods to Develop Writing Skills of Students with AutismType of Essay: Master’s thesis (15 credits) Master’s degree, 120 credits, Malmo University, Department of School Development and Leadership Malmo University  There is a great number of international and national studies on younger pupils with autism. LÄS MER

  3. 3. Utökad verklighet som ett digitalt verktyg för undervisningen i gymnasieskolan : En kvalitativ utforskande studie om dess styrkor och svagheter

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Tony Hay Werner; [2022]
    Nyckelord :extended reality; XR; qualitative study; Swedish tertiary school; science education; utökad verklighet; XR; kvalitativ studie; svenska gymnasieskolan; naturvetenskaplig undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska nyckelintressenters uppfattningar om potentialer och hinder med utökad verklighet (XR) i gymnasieundervisning, speciellt inom matematik- och fysikämnena där det finns flertalet abstrakta moment som elever har svårt för. Ett vidare syfte är att med stöd i studiens resultat utforma riktlinjer som förslag på hur XR kan användas och inte användas i skolan. LÄS MER

  4. 4. ”Let´s talk about sex” - But how? : Lärares beskrivningar kring val av arbetssätt inom sex- och samlevnadsundervisning kopplat till hur känsligt ämnet är

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Catharina Jacobsson; [2021]
    Nyckelord :Sex and cohabitation; sex and cohabitation education; methods; working methods; sensitive subjects; teaching; high school; biology; science; didactics.; Sex och samlevnad; sex- och samlevnadsundervisning; metoder; arbetssätt; känsliga ämnen; undervisning; gymnasiet gymnasium; biologi; naturkunskap; didaktik.;

    Sammanfattning : Skolinspektionen menar att alla elever har rätt till att få sex- och samlevnadsundervisning. Den syftar till att stärka självkänslan hos eleverna och bidra till att de kan ta ansvarsfulla och medvetna beslut rörande sexualitet, relationer och hälsa. LÄS MER

  5. 5. Undervisning i tidsbristens klassrum : En kvalitativ studie rörande tidsbristens inverkan på den svenska gymnasiala historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Amanda Pääjärvi; [2020]
    Nyckelord :Subject of history; history teaching; history teacher; upper secondary school; curriculum; time; didactics of history; Sweden; Historieämnet; historieundervisning; historielärare; gymnasiet; ämnesplan; läroplan; tid; historiedidaktik; Sverige;

    Sammanfattning : The aim of the study presented in this report was to analyse how the lack of time in the subjectof history, in Swedish upper secondary school, tend to influence the process of history didacticsthat affects teachers’ implementation of the curriculum. Furthermore, the study aimed toanalyse the outcome of the history didactics process in the vocational and theoretical programs. LÄS MER