Sökning: "Teachers’ passion"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Teachers’ passion.
1. Lärares beskrivningar av möjligheter och utmaningar i matematikundervisning med programmering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar och möjligheter F-3 lärare upplever att de möter när de tillämpar programmering i matematikundervisningen samt vilka kompetenser de anser sig behöva. Enligt tidigare forskning saknar F-3 lärare kunskaper för att lära ut matematik genom att tillämpa programmering i matematikundervisningen. LÄS MER
2. Ett meningsfullt klassrum ur ett lärarperspektiv : Relationell pedagogik i historieundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of the study is to investigate teachers' experiences of developing cooperation and participation with students in history teaching in order to strengthen students' learning. The goal is particularly interested in understanding what collaboration and participation are in history teaching according to teachers'experiences and which methods are used to achieve this. LÄS MER
3. Briefly put, authenticity makes it more interesting! : A study of the role of authentic written communication
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Currently, too many pupils complete meaningless one-way writing tasks, which only their teachers receive, which makes increasing authenticity in the language contexts crucial for learners. The purpose of this study is to investigate: the experiences and opinions of two ESL 7-9 teachers in two schools in southern Sweden regarding their practices of authenticity in learning task instructions, the views of their pupils towards these writing tasks, and the benefits and challenges of integrating an authentic writing task. LÄS MER
4. "High risk, high reward" : En kvalitativ undersökning av lärares användande av drama i engelskundervisningen för årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : This study studies teachers’ use of drama when teaching English in grades 4-6. The material has been collected through semi structured interviews with five teachers. The study concludes that teachers use drama to increase the pupils’ eagerness to learn through variation and commitment. LÄS MER
5. Politik - vad är det? : Gymnasielevers uppfattningar om politik, politiskt deltagande och politikundervisning i samhällskunskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The education of politics is a central part in the subject of Social studies. It's an additionally part of the overall mission to prepare the students for an active political participation in the society. LÄS MER