Sökning: "Teachers Competency"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Teachers Competency.

  1. 1. Bortom EU-spelets regler : Politiska kunskaper om EU i läroböcker och dess möjliggörande till politiskt deltagande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Simon Fessé; Melina Aslan; [2023]
    Nyckelord :EU-education; textbook review; political knowledge; political participation; upper secondary school; civics; democratic competency; EU-undervising; läromedelsgranskning; politisk kunskap; politiskt deltagande; gymnasiet; samhällskunskap; demokratikompetens;

    Sammanfattning : Sweden is a member of the European Union and Sweden’s turn-out in the elections to the European Parliament is low compared to its own national elections. Earlier research in the field of didactics in civics regarding the EU have mostly focused on aspects of civic education such as which subject content teachers teach and what knowledge they test their students on. LÄS MER

  2. 2. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Georgia Keramidari; Olubusayo Esther Adebayo; [2023]
    Nyckelord :Online education; E-learning; Capabilities; Teachers’ experience; Secondary school education; Pandemic; COVID-19; Online teaching; Distance learning; Educational affordance;

    Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg i skolan : en kvalitativ analys av förutsättningar och användning hos elever i fjärde klass

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Davidsson; Mirwais Hotaki; Jesper Storberg; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; use; students; digital competence; digitalization; digital strategy; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fourth grade; Digitala verktyg; användning; elever; digital kompetens; digitalisering; digitaliseringsstrategi; TPACK; Teacher Digital Competency; Critical Digital Literacies; fjärde klass;

    Sammanfattning : Sverige har en ambition om att bli bäst i världen på att tillvarata digitaliseringens möjligheter, en central del i detta är att tidigt säkerställa digital kompetens hos unga. Därav att det görs satsningar på att barn ska ha tillgång till digitala verktyg av olika slag i skolmiljö. LÄS MER

  4. 4. Relationskompetens i distansundervisning: : En fallstudie av lärare i den svenska folkhögskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Filip Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Relational competence; Swedish college for adult education; interpersonal relations; Remote education; pedagogy;

    Sammanfattning : The competency of relationship-building is an attribute that is vital in many professions that involve interpersonal relations. Nurses, doctors, social workers, and teachers are some of the professions where competency of relationship-building plays an important role. LÄS MER

  5. 5. "Digitalisering för digitaliseringens skull" : Lärares attityder till svenska skolans digitalisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Martin Lindvik; Lukas Wallner; [2023]
    Nyckelord :digitalization; digital tools; digital competency; swedish school; teachers; attitudes; phenomenology; hermeneutics; interviews; digitalisering; digitala verktyg; digital kompetens; svenska skolan; lärare; attityder; fenomenologi; hermeneutik; intervjuer;

    Sammanfattning : Samhället i allmänhet och skolan i synnerhet har under ett antal år genomgått en paradigmskiftande digitaliseringsprocess. Sveriges regering har gett Skolverket i uppdrag att överse skolans digitalisering, men det slutgiltiga ansvaret landar på de enskilda användarna, d.v.s. LÄS MER