Sökning: "Teachers Competency"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Teachers Competency.

  1. 21. Analysverktyg för digitala matematiska spel : Etnografisk innehållsanalys av digitala matematiska spel för undervisande lärare i årskurs 1 - 3

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Roos Johansson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att utveckla samt pröva ett analysverktyg för att se vilka matematiska förmågor fem olika matematiska digitala spel faktiskt erbjöd eleverna. Analysverktyget måste vara förenligt med kursplanen i matematik, för årskurs 1–3, och taluppfattning. LÄS MER

  2. 22. Knowledge and confidence in identifying dyslexia among in-service teachers and pre-service teachers

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Andreas Nilsson; Petra Nilsson; [2015]
    Nyckelord :In-service teacher; pre-service teacher; confidence; knowledge; dyslexia; learning difficulty; learning difficulties; EFL; English; English as a foreign language;

    Sammanfattning : This study aims to investigate and compare in-service and pre-service teachers confidence and knowledge regarding dyslexia. In order to investigate this, two research questions are formulated: 1) We seek to identify differences in the way that in-service and pre-service teachers perceive their own competency in dealing with and accommodating the needs of students with dyslexia in the English classroom. LÄS MER

  3. 23. ”Alla ska med på sina villkor…” : Några exempel på hur musiklärare arbetar och förhåller sig till gruppundervisning med elever som har någon form av funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Linnea Ekdahl; [2013]
    Nyckelord :didactics; disabilities; approach; group teaching; music arts school; pedagogical fundamental view; didaktik; funktionsnedsättning; förhållningssätt; gruppundervisning; musik- kulturskola; pedagogisk grundsyn.;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att belysa hur musiklärare som undervisar grupper med funktionsnedsatta elever, förhåller sig till sin egen musikundervisning. För att närma mig musiklärarnas olika förhållningssätt valde jag att använda den kvalitativa intervjun som forskningsmetod. LÄS MER

  4. 24. När teori möter praktik : En granskning av styrdokument samt lärares upplevda kompetens i ämnet Idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Lina Arvidsson; Katarina Kearney; [2012]
    Nyckelord :styrdokument; upplevd kompetens; komparativ textanalys; enkät;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how the content of the syllabus for Physical Education and Health at Uppsala University correlates to selected parts of the core content of the Gy11 syllabus for Physical Education and Health 1 in Upper Secondary School. Furthermore we aimed to investigate the perceived competency of recently graduated and still studying teachers of Physical Education and Health within the selected parts of the core content. LÄS MER

  5. 25. "Helst ska den ju komma inifrån." : Om motivation och att lära ut engelska i högstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkstudier

    Författare :Ida Edlund; [2012]
    Nyckelord :motivation; second language acquisition; English; motivation; andraspråksinlärning; engelska;

    Sammanfattning : This qualitative study aims to investigate some secondary school teacers' attitudes to and experiences of motivation in their second language classrooms. Through qualitative interviews with five teachers some different perspectives on motivation and its function in second language acquisition have come to light. LÄS MER