Sökning: "Teaching Kit"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Teaching Kit.

  1. 1. Enjämförelse mellan en digital laboration och en traditionell labortion i fysikundervisning : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Aamir Hussain; Maryam Ebrahimi; [2023]
    Nyckelord :Physical educational technology; PhET-simulation; parallel coupling of an electric circut; electricity and electrical circuts; digital experiment; traditional experiment.; Fysisk utbildningsteknik; PhET-simulering; parallellkopplade elektrisk krets; elektricitet och elektriska kretsar; traditionell laboration; digital laboration.;

    Sammanfattning : Praktiska inslag i fysikundervisning spelar en betydande roll för elevernas lärande. Praktiska undersökande och utforskande arbetssätt gynnar elevernas kunskapsutveckling och deras uppfattning kring nya begrepp. LÄS MER

  2. 2. NTA inom teknikämnet : Lärares uppfattningar kring användningen av skolutvecklingsprogrammet NTA inom teknik för grundskolans lägre åldrar.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Jessica Johdet; Lizette Sejbjerg; [2021]
    Nyckelord :Framework; Inquiry based learning; NTA; Teacher attitudes; Technology education; Lärares attityder; NTA; Ramfaktorer; Teknikundervisning; Undersökande arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om hur lärare inom årskurs 1 - 3 uppfattar arbetet med skolutvecklingsprogrammet Naturvetenskap och teknik för alla (NTA) inom teknikämnet. Studiens frågeställningar har besvarats genom kvalitativa intervjuer, både enskilda och fokusgrupper, med lärare inom grundskolans lägre åldrar som använder sig av NTA i teknikundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Undervisning i trumspel vid Estetiska programmet - En kvalitativ studie om övning, motivation och spelteknik på trumset

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Emanuel Nyman; [2020]
    Nyckelord :Övning; motivation; spelteknik; trummor; trumset; estetiska programmet; musikundervisning; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; practice; playing technique; drums; drum kit; upper secondary school; music education; educational science; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka fyra trumlärares syn på hur de undervisar sina elever vid det Estetiska programmet i att öva på sitt instrument och hur de ser på elevernas motivation. Studien syftar också till att undersöka hur trumlärarna ser på att undervisa sina elever i att utveckla det specifika övningsområdet spelteknik på trumset. LÄS MER

  4. 4. The OSeMOSYS teaching kit – an example of open educational resources to support sustainable development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Saga Kubulenso; [2019]
    Nyckelord :Sustainable Development; Energy Systems Analysis; Energy Modelling; OSeMOSYS; Online Learning; Capacity Building; Open Online Resources; Teaching Kit; Hållbar utveckling; Energisystemsanalys; Energimodellering; OSeMOSYS; online inlärning; kapacitetsuppbyggnad; öppna onlineresurser; utbildnings-kit.;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of open online educational resources as a tool for building longterm capacity for Sustainable Development planning. The focus is on energy and climate mitigation related to SDG 7 and 13. LÄS MER

  5. 5. Lika förutsättningar för lärande : En studie om trumundervisning på musik- och kulturskola ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Johan Ahl; [2016]
    Nyckelord :drum kit teaching; gender perspective; learning; interview; observation; trumundervisning; genusperspektiv; lärande; intervju; observation;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett genusperspektiv studera hur trumlektioner genomförs i musik- och kulturskola. Forskningsfrågor är: Vilka förutsättningar för lärande ges killar respektive tjejer i trumundervisning? Hur arbetar trumlärare med det sociala samspelet, val av undervisningsmaterial, kravställningar och förväntningar på sina elever, sett utifrån ett genusperspektiv? För att undersöka detta har tre kvalitativa intervjuer och sex deltagande videoobservationer genomförts. LÄS MER