Sökning: "Teaching-learning"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade ordet Teaching-learning.

  1. 1. Communicating as a Team. A study of EFL Students’ Perceptions about the Influence of the Learner Group’s Dynamics on their Individual WTC

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Ronja Källmark; [2023-06-14]
    Nyckelord :Willingness to communicate WTC ; group dynamics; English as a foreign language EFL ; upper secondary school;

    Sammanfattning : Considering the current emphasis on communicative abilities in EFL teaching, learning and assessment (Council of Europe, 2020), research on willingness to communicate (WTC) has become increasingly important. Despite the increase of research in this topic area, further research is needed on situational factors relating to individual learners’ WTC. LÄS MER

  2. 2. L’enseignement de la grammaire en classe de FLE : Quelles démarches pédagogiques sont aujourd'hui adoptées en Suède pour l'enseignement de la grammaire ?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Tahani Abid Adnan; [2023]
    Nyckelord :langue étrangère; enseignement de la grammaire; manuels du français langue étrangère; grammaire explicite; grammaire implicite; approche inductive; approche déductive;

    Sammanfattning : L’enseignement de la grammaire et son efficacité ont été au centre de plusieurs recherches, oùon constate que l’apprentissage d’une nouvelle langue est souvent facilité par la maîtrise de ses éléments grammaticaux. Le but de ce mémoire est d’une part de mieux comprendre comment les enseignants du français en Suède enseignent la grammaire dans les cours de français langue étrangère à l’école. LÄS MER

  3. 3. "Det är en del av det moderna livet" : En enkätundersökning om vårdnadshavares syn på digitalisering i förskolan

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Carolina Eriksson; Moa Andersson; [2023]
    Nyckelord :Digitization; digital tools; preschool; guardians; influence; participation; interaction; iPad; Digitalisering; digitala verktyg; förskola; vårdnadshavare; inflytande; delaktighet; interaktion; Ipad.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka och få utökad kunskap om synen på digitalisering hos vårdnadshavare till barn i förskolan. Genom 17 utformade enkätfrågor med både öppna och slutna svarsalternativ har detta genomförts. LÄS MER

  4. 4. Enviromental education in Tanzanian secondary schools. An Exploratory Case Study from Teachers’ Perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Frank Christopher Mnyagani; [2022-11-25]
    Nyckelord :Environmental Education; Tanzanian Secondary Education; Exploratory Case Study; Teachers’ Perspectives;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this qualitative study is to examine the concept of Environmental Education (EE) in Tanzanian secondary schools from the teachers' perspective. The results of this study will help schools evaluate and implement the goals of the EE curriculum and understand the challenges and opportunities for teachers and school administrators. LÄS MER

  5. 5. THE USE OF PROGRAMMING AS A TOOL FOR DESIGN BASED LEARNING IN BIOLOGY A classroom experiment in a 5th grade class

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Ahoo Shokraiefard; [2022-09-15]
    Nyckelord :STEM education; Middle school; Block programming; Designed based learning; Inquiry-based learning;

    Sammanfattning : The purpose of education is to prepare students for the future. The goal of integrating STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) into education is to develop scientific and technological knowledge in students, to prepare them for an advanced technological and democratic society, and to broaden their perspective of how to use, create, and make decisions about technology, and not less important, to prepare them for their future jobs (Honey, Pearson, and Schweingruber, 2014; Eng lish and King, 2015; Holbrook, 2017; Lachapelle et al. LÄS MER