Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Koden först : Utformning av ett induktivt introduktionsmoment iprogrammering på Tekniskt basår med bakgrund iidentifierade svårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Emmeli Fall; David Kirsch; [2019]
    Nyckelord :Technical Preparatory Year; programming introduction; thematic analysis; difficulties; inductive learning; problem based learning; Tekniskt basår; introduktionsmoment; programmering; tematisk analys; svårigheter; induktivt lärande; problembaserat lärande;

    Sammanfattning : Programmering tog 2018 ett stort kliv in matematikundervisningen och det är upp till varjeenskild lärare att besluta hur programmering ska integreras i matematikundervisningen. Detvar med denna bakgrund som Tekniskt basår på KTH Campus önskade utvecklaprogrammeringslaborationer till studenter på Tekniskt basår 2018/2019. LÄS MER

  2. 2. Stimulering av kritiskt tänkande och kollaboration i en programmeringsorienterad fysik- och matematiklaboration: en fallstudie med elever från programmet Tekniskt basår (KTH)

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fares Altayy; Fredrik Schmied; [2019]
    Nyckelord :Critical thinking; Collaboration; Pair programming; Computer Simulations; Numerical Methods; Computational Physics; Technical preparatory Year; Content analysis; Pattern matching; Kritiskt tänkande; Kollaboration; Parprogrammering; Datorsimulering; Numeriska metoder; Beräkningsfysik; Tekniskt basår; Innehållsanalys; Mönsterjämförelse;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att utveckla ett förslag på ett utbildningsmaterial i form av en programmeringsorienterad fysik- och matematiklaboration. Målgruppen är i första hand studenter som läser andra terminen i det ingenjörsförberedande programmet Tekniskt basår (KTH), men även studenter på motsvarande kunskapsnivå (till exempel elever i gymnasiets naturvetenskapliga program). LÄS MER

  3. 3. Koden först : Utformning av ett induktivt introduktionsmoment i programmering på Tekniskt basår med bakgrund i identifierade svårigheter

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emmeli Fall; David Kirsch; [2019]
    Nyckelord :Technical Preparatory Year; programming introduction; thematic analysis; difficulties; inductive learning; problem based learning.; Tekniskt basår; introduktionsmoment; programmering; tematisk analys; svårigheter; induktivt lärande; problembaserat lärande.;

    Sammanfattning : Programmering tog 2018 ett stort kliv in matematikundervisningen och det är upp till varje enskild lärare att besluta hur programmering ska integreras i matematikundervisningen. Det var med denna bakgrund som Tekniskt basår på KTH Campus önskade utveckla programmeringslaborationer till studenter på Tekniskt basår 2018/2019. LÄS MER

  4. 4. Stimulering av kritiskt tänkande och kollaboration i en programmeringsorienterad fysik- och matematiklaboration : En fallstudie med studenter från programmet Teknisktbasår (KTH)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Fares Altayy; Fredrik Schmied; [2019]
    Nyckelord :Critical thinking; Collaboration; Pair programming; Computer Simulations; Numerical Methods; Computational Physics; Technical preparatory Year; Content analysis; Pattern matching; Kritiskt tänkande; Kollaboration; Parprogrammering; Datorsimulering; Numeriska metoder; Beräkningsfysik; Tekniskt basår; Innehållsanalys; Mönsterjämförelse;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att utveckla ett förslag på ett utbildningsmaterial i form av en programmeringsorienterad fysik- och matematiklaboration. Målgruppen är i förstahand studenter som läser andra terminen i det ingenjörsförberedande programmet Tekniskt basår (KTH), men även studenter på motsvarande kunskapsnivå (tillexempel elever i gymnasiets naturvetenskapliga program). LÄS MER

  5. 5. Den offentliga bilden av Hårsfjärden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Henrik Toft; [2010]
    Nyckelord :Hårsfjärden; SOU 1983:13 Att möta ubåtshotet; SOU 1995:135 Ubåtsfrågan 1981-1994; SOU 2001:85 Perspektiv på Ubåtsfrågan;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar de undervattenskränkningar som skedde i och omkring Hårsfjärden i oktober 1982. Syftet med uppsatsen har varit att studera förändringen av den offentliga bilden. Författaren har analyserat Hårsfjärden utifrån fyra jämförelsedimensioner. LÄS MER