Sökning: "Technology integration in teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Technology integration in teaching.
1. Lärares erfarenheter av heldigitala läromedel : Arbetsprocesser i den dynamiska klassrumskontexten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Fully digital educational materials, collaborative Digital Textbooks (cDTB), are common in the Swedish educational materials market. This study examines, from the teachers' point of view, the advantages and challenges of cDTB, and the decision-making process of teachers regarding the selection of educational materials was analysed. LÄS MER
2. Digitaliseringens påverkan på elevers motivation i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This study aims to explore and analyze the dynamic interplay between digitalization and students' motivation within the educational context. In an era where digital tools are emphasized as means for knowledge development, the question arises regarding how these tools can guide students' learning and engagement. LÄS MER
3. Artificial Intelligence-driven web development and agile project management using OpenAI API and GPT technology : A detailed report on technical integration and implementation of GPT models in CMS with API and agile web development for quality user-centered AI chat service experience
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : This graduation report explores the integration of Artificial Intelligence (AI) tools, specifically OpenAI's Generative Pre-trained Transformer (GPT) technology, into web development processes using WordPress (WP) for developing a AI-driven chat service. The focus of the project is on ImagineX AB, a private company that offers the educational service ChatGPT Utbildning aimed at teaching professionals to effectively utilize ChatGPT. LÄS MER
4. SO-undervisning i en digitaliserad skola - en studie av lärarnas erfarenheter och perspektiv på digitaliseringens påverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The increasing integration of technology in education has led to significant changes in the way teaching and learning is conducted. This study aims to investigate the impact of digitalization on schools and the teaching of social studies subjects. LÄS MER
5. Arbetsterapeutiska interventioner för barn och unga med autismspektrumtillstånd : En kvantitativ litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Autismspektrumtillstånd (AST) är en funktionsnedsättning som påverkar social interaktion, kommunikation och beteende. Arbetsterapeutiska interventioner kan hjälpa barn och unga med AST att förbättra sin förmåga att delta i dagliga aktiviteter. LÄS MER