Sökning: "Ted Wärnåker"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Ted Wärnåker.

  1. 1. Olämpliga varumärkesallianser som marknadsstrategi : En studie av allianser mellan varumärken utifrån olika förutsättningar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ted Wärnåker; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom området för varumärkesutvidgningar genom varumärkesallianser har tidigare forskning visat på sambandet mellan en kunds associationer till de enskilda varumärkena och dennes uppfattning av alliansvarumärket. Annan forskning har visat på betydelsen av informationskonsekvens i varumärkesattribut för hur kunden uppfattar varumärken. LÄS MER

  2. 2. Karl Lagerfeld for H&M : En studie av Hennes & Mauritz varumärkesstrategi

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Serrander; Ted Wärnåker; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A1226 Varumärket har under de senaste åren kommit att utgöra en av företagens viktigaste strategiska resurser. För att differentiera sig gentemot en allt hårdare konkurrens krävs en ständig förnyelse av marknadsföringen. LÄS MER