Sökning: "Teknikbaserad självservice"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Teknikbaserad självservice.

  1. 1. Möjligheter och hinder vid tillämpning av självservice-systemet AutoMat i lanthandel : En designfallstudie av Ulrikas Lanthandel och självservice-systemet AutoMat

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Sofie Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Tjänstedesign; Teknikbaserad självservice; Självservice baserad på teknologi; Obemannad livsmedelshandel; ;

    Sammanfattning : In this paper the author conducts a design case study, to identify problems and possibilities of implementation of a self-service system, named AutoMat, in a traditional supermarket located in a rural area named Ulrika. Service design methods are utilized to identify value creating actions and the user’s perception of the service landscapes for both service systems. LÄS MER

  2. 2. Implementering av ett högteknologiskt system : Värdeskapande för medarbetare och kunder

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Gabriella Löf; Charlotta Lydén; [2013]
    Nyckelord :Kollektivtrafik; högteknologi; implementering; biljettsystem; kundnöjdhet; värdeskapande; motivation; teknikmognad; självbetjäning;

    Sammanfattning : Problem: Hur påverkas medarbetarnas attityd av högteknologiska förändringar? Hur påverkar implementeringen av ett högteknologiskt system kundnöjdheten bland resenärer? Syfte: Syftet med uppsatsen är att utreda om ett nyligen implementerat högteknologiskt biljett- och informationssystem kan skapa värde för resenärer och medarbetare. Teori: Den teoretiska referensram som använts är kundnöjdhet, teknikbaserad självservice, tjänstekvalitet, förväntningar, förändringar, motivation och teknikmognad. LÄS MER

  3. 3. Göra själv eller inte : Service på nya premisser

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Kovacs; Jonas Taube; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Service, i form av tjänster, har i vårt samhälle vuxit sig till en stor och naturlig del av vår vardag. Utvecklingen går nu mot att kunderna får allt större ansvar över service-processen, vilket slutligen resulterar i vad som kallas självservice. LÄS MER

  4. 4. Shop Express- ur ett personalperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Agnes Sjögreen; Emma Halvarsson; Caroline Bjurman; [2005]
    Nyckelord :tbss; shop express; personal; teknik; Trade; Handel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln har under de senaste åren utsatts för hårdare konkurrens. För att kunna möta denna konkurrens har företag som ICA och Coop effektiviserat sin verksamhet med hjälp av teknikbaserad självservice. Tekniken leder till att kunden utför de arbetsmoment som kassörskan tidigare gjorde. LÄS MER