Sökning: "Telemarketing"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet Telemarketing.
1. Covid-19 & Telemarketing : En studie om hur och om ledarskap förändrats inom telemarketing avCovid-19
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka om och hur ledarskap förändrats inom telemarketingav Covid-19.Metod: Arbetet har utgått från en kvalitativ metod med ett induktivt synsätt. Semistruktureradeintervjuer har utförts för att samla in data ifrån nio ledare inom tre olika telemarketing företag. LÄS MER
2. Uplift Modeling : Identifying Optimal Treatment Group Allocation and Whom to Contact to Maximize Return on Investment
Master-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärningSammanfattning : This report investigates the possibilities to model the causal effect of treatment within the insurance domain to increase return on investment of sales through telemarketing. In order to capture the causal effect, two or more subgroups are required where one group receives control treatment. LÄS MER
3. Motivation och belöning : Motivationsfaktorer och belöningars påverkan på medarbetare inom ett telemarketing företag
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
4. Predicting the Success of Bank Telemarketing using various Classification Algorithms
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. La percepción de la cortesía y la descortesía en ventas telefónicas
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : El presentetrabajotiene por objetivo principal,desde las teorías pragmáticas relacionadas conla cortesía,caracterizar las expresiones de los informantes en situaciones comunicativas específicas deservice encountersenla venta telefónica. Noscentraremos en cómo estos hablantes expresan y percibenel usolasestrategias de (des) cortesía cuando participan de las conversaciones por vía telefónica, en lasque la ventade algúnproducto y/o servicioesté involucrada. LÄS MER