Sökning: "Telephone consulting"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Telephone consulting.

  1. 1. Sjuksköterskors upplevelser av att bemöta unga vuxna med psykisk ohälsa via telefonrådgivning i primärvården : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Kajsa Östergren; My Afzelius; [2022]
    Nyckelord :district nurse; experience; meeting; mental illness; nurse; primary care; telephone consulting; young adult; bemötande; distriktssköterska; psykisk ohälsa; primärvård; sjuksköterska; telefonrådgivning; unga vuxna; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: I primärvården arbetar både grundutbildade och specialistutbildade sjuksköterskor. Det finns behov av fördjupad förståelse om sjuksköterskors erfarenheter och upplevelser av bemötandet med unga vuxna med psykisk ohälsa via telefonrådgivning. Telefonrådgivning är en stor del av sjuksköterskornas arbete på vårdcentralerna. LÄS MER

  2. 2. Användning av drönare i skogsbranschen

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Daniel Marinder; [2019]
    Nyckelord :UAV; Marknadsundersökning; Ortofoton;

    Sammanfattning : The drone (UAV) was initially developed for military purposes in order to reduce the risk of pilots. Significant for a drone is that it can fly by itself or be remotely controlled by a operator. The drone's size, price and handling have made it more attractive to the forest industry. LÄS MER

  3. 3. Omvårdnad via telefon : Sjuksköterskans upplevelser av att arbeta med telefonrådgivning - en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Isabel Nellsjö; [2019]
    Nyckelord :Decision support; experience; nurse; telephone counseling; Beslutsstöd; erfarenheter; sjuksköterska; telefonrådgivning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård förekommer runt om i världen och är ett enkelt sätt för patienten att komma i kontakt med vården. Bedömningsprocessen i telefonrådgivning försvåras på grund av att sjuksköterskan inte ser patienten vilket ställer krav på en bred kunskap. LÄS MER

  4. 4. "Det livsviktiga samtalet" En intervjustudie om distriktssköterskors upplevelser av telefonrådgivning.

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emelie Jönsson; [2019]
    Nyckelord :district nurse; content analysis; experiences; safe care; telephone consulting; distriktssköterska; innehållsanalys; säker vård; telefonrådgivning; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning är ett av distriktssköterskans arbetsområden inom primärvården och innebär ett komplext och kort möte. Brister i kommunikationen är den vanligaste orsaken till att vårdskador uppstår och bristande kommunikation vid telefonrådgivning kan leda till felaktiga eller försenade diagnoser. LÄS MER

  5. 5. Distriktssköterskan och telefonrådgivningen: En litteraturstudie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Asra AL-Gerty; [2018]
    Nyckelord :District nursing and telephone advice: A literature study; Distriktssköterska; primärvård; telefonrådgivning; kommunikation;

    Sammanfattning : Introduktion: Distriktssköterskan gör bedömning, hänvisar, ger råd och stöd samt information till allmänheten vid telefonrådgivning. Telefonrådgivning är en växande del av vården och är ett komplext område inom hälso- och sjukvården, där distriktsköterskor möter många nya situationer och utmaningar. LÄS MER