Sökning: "Telephone counseling"
Visar resultat 6 - 10 av 61 uppsatser innehållade orden Telephone counseling.
6. Hälsofrämjande patientmöten vid telefonrådgivning : Distriktssköterskors erfarenheter – en intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Hälsofrämjande patientmöten vid telefonrådgivning på vårdcentral är en stor del i distriktssköterskans arbete. Arbetsuppgiften blir allt vanligare och ställer krav på distriktssköterskans yrkeskunnighet för att utifrån ett personcentrerat förhållningssätt skapa ett patientmöte där hela patientens livsvärld tas i beaktande. LÄS MER
7. Sjuksköterskors upplevelser av telefonrådgivning till äldre patienter inom primärvården : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Telefonrådgivning är idag en viktig del i primärvårdens verksamhet. Det är ett utmanande arbete där det inte går att se eller undersöka patienten. Forskning kring telefonrådgivning riktad till äldre patienter är skral och fokuserar inte på sjuksköterskans perspektiv. LÄS MER
8. Sjuksköterskors upplevelser av att arbeta med telefonrådgivning : En litteraturbaserad studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - grundnivåSammanfattning : Background: Telephone counseling is constantly increasing in health care. It involves a dialogue and assessment process with the aim of examining both the subjective and objective in patients' health problems. Telephone counseling is made difficult when there is no visual contact. LÄS MER
9. Att arbeta med telefonrådgivning på en hälsocentral : En kvalitativ intervjustudie
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning är ett komplext arbete, där sjuksköterskorna gör vårdbedömningar utan fysiskt möte. Stöd och råd ges till egenvård, samt hänvisar till adekvat vårdnivå. Inom telefonrådgivning krävs god kommunikationsförmåga och klinisk kompetens för att säkerställa patientsäkerhet. LÄS MER
10. Vad hade du på hjärtat? : - en systematisk litteraturstudie om kommunikation vid telefonrådgivning
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Introduktion: Hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon introducerades i Sverige på 30-talet. Efterfrågan på telefonrådgivning har ökat sedan dess. Målet är att uppringaren känner sig hörd och distriktssköterskan är trygg i sin bedömning. För att uppnå detta mål krävs en god kommunikation mellan de två. LÄS MER