Sökning: "Television advertisement"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Television advertisement.

  1. 1. Predicting television advertisement reach with machine learning models

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Databas och informationsteknik

    Författare :Joar Måhlén; Alexander Olsson; [2022]
    Nyckelord :Reach; Machine learning; Television advertisement;

    Sammanfattning : Despite the entry of many media services, television remains the most used media service and accounts for the largest advertising spending globally. One of the main metrics for measuring the successfulness of a television advertising campaign is reach, the percentage of the intended target audience that has seen the television advertisement. LÄS MER

  2. 2. “Yebo Gogo, it’s time to braai Mzansi!” Code-Switching, Borrowing, Prestige, Slang, and Persuasion in the Digital Marketing Industry of South Africa

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Neate; [2022]
    Nyckelord :Advertising; code-switching; borrowing; slang marketing; covert or overt prestige;

    Sammanfattning : This paper will analyse code-switching, borrowing, slang, and covert or overt prestige in online and television media. The days of OOH (Out Of Home) advertising are becoming obsolete and moving toward a digital age. LÄS MER

  3. 3. ENGLISH AND TAGALOG: A STUDY OF CODE SWITCHING IN PHILIPPINE TELEVISION ADVERTISEMENTS

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Dianne Valize Garcia; [2021-11-15]
    Nyckelord :Code Switching; Philippine Advertisements; Tagalog; English; Bilingual Advertisements;

    Sammanfattning : This paper aims to study the mixing of Tagalog and English in Philippine television advertisements. Specifically, this paper investigates three aspects: the frequency of code-switching, the types of code-switching utilising Poplack’s (1980) classification; and the motivations of code-switching employing Li’s (2000), and Bishop’s (2006) lists. LÄS MER

  4. 4. "Plötsligt händer det" : En kritisk retorikanalys av spelreklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Moa Sandberg; Rebecka Sundholm; [2020]
    Nyckelord :Gambling Advertisement; Critical Rhetoric Analysis; Semiotics; Visual Rhetoric; Gambling Act 2018:1138 ; Problem Gambling; Marketing Communications; Spelreklam; Kritisk retorikanalys; Semiotik; Visuell retorik; Spellagen 2018:1138 ; Spelmissbruk; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur spellagen (2018:1138) påverkat hur svenska spelbolag konstruerar sin marknadskommunikation. Utifrån ett teoretiskt ramverk baserat på kritisk retorikanalys, visuell retorik och semiotik granskar studien retoriska strategier i reklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen för att identifiera om, och i så fall hur, reklamfilmerna är förändrade utifrån direktiven i lagen. LÄS MER

  5. 5. Communicating Antibiotic Resistance to the Public: How effective was Public Health England’s 2018 ‘Keep Antibiotics Working’ campaign TV advertisement at increasing public understanding of antibiotic resistance and motivating a change in antibiotic seeking behaviours?

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Borgonha Anjuli; [2019]
    Nyckelord :Antibiotic resistance; health communication; behaviour change; Communication for Development; Keep Antibiotics Working campaign; antimicrobial resistance; communication campaign; evaluation;

    Sammanfattning : Antibiotic resistance is one of the greatest global threats we face today. Human overuse ofantibiotics is a contributing factor and major behaviour change around antibioticconsumption is needed, but several challenges exist in communicating antibiotic resistanceto the public. LÄS MER