Sökning: "Telia och telenor"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Telia och telenor.

  1. 1. Demystifying AI Adoption - Beyond the Hype

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Karoline Johnsen; Amanda Lindblom; [2020]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Adoption; Telecom Industry; TOE-framework; TTF-framework;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence (AI) is expected to have a fundamental impact on the way we do business and become a significant source of value to various industries. However, few companies have an AI strategy in place, and telecom companies, which are frontrunners within AI adoption, state that it is the most overhyped emerging technology. LÄS MER

  2. 2. Det mänskliga kapitalet : En studie om hur humankapital redovisas i tre svenska telekomföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Albin Bjelk Krasniqi; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats, Detaljhandelsprogrammet, Högskolan Dalarna, FÖ2023, VT2018Författare: Albin Bjelk KrasniqiHandledare: Bertil OlssonTitel: Det mänskliga kapitalet – En studie om hur humankapital redovisas i tre svenska telekomföretag.Bakgrund: Redovisningen av humankapitalet har blivit en allt viktigare tillgång för företagen inom tjänstesektorn. LÄS MER

  3. 3. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  4. 4. En branschanalys av den svenska mobilmarknaden -Strategi, konkurrenssituationen och 4G:s påverkan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karl Nilsson; Alexandra Staedler; [2011-07-01]
    Nyckelord :Mobile operators; 4G; strategy; competition; positioning;

    Sammanfattning : Background and problem The Swedish mobile market is highly competitive despite the oligopoly that currently exists. A short product life cycle together with fads and new innovations puts pressure on the operators to respond to the ever changing environment and to develop and adapt their strategies after it. LÄS MER

  5. 5. Fusionen Telia/Telenor och TeliaSonera : Vad hände?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Eliane Al-Mehr; Siros Halef; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Fusion; corporate governance; Telecom; kultur; ledarskap och kommunikation;

    Sammanfattning : Denna studie har som fokus att identifiera de faktorer som påverkade utgångspunkten för den tänkta fusionen mellan svenska Telia och norska Telenor samt fusionen TeliaSonera. Ytterligare skall faktorer som kunde ha underlättat och möjliggjort fusionen Telia/Telenor besvaras. LÄS MER