Sökning: "Temaarbete i skolan"
Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden Temaarbete i skolan.
6. Lite historia rensar magen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Vi har valt att göra vårt examensarbete i form av ett utvecklingsarbete där ett ämnesövergripande projekt har planerats och genomförts. Utgångspunkten för projektet har varit SVT:s “Historieätarna”. LÄS MER
7. Temaarbete : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar och erfarenheter i grundskolans tidigare år, årskurs 1-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Vårt övergripande syfte har varit att utifrån vår litteraturstudie undersöka hur lärare ser på arbetssättet temaarbete. Vi ville få en inblick i hur och varför man arbetar med tematiskt arbete i grundskolans tidigare år, årskurs 1-6, och vad lärare i skolan har för uppfattningar och erfarenheter om arbetssättet. LÄS MER
8. Värdegrund och Livskunskap – en studie om pedagogers och lärares uppfattningar
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Vi har i studien intervjuat personer som är verksamma i förskola och skola då vi forskare kommer att arbeta med olikaåldersgrupper i framtiden. För att kunna skilja verksamheterna åt har vi valt att benämna de i förskolan för pedagogeroch de i skolan för lärare. LÄS MER
9. Tema i skolan?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Tematisk undervisning och temaarbete innebär att olika skolämnen integreras med varandra och bildar en helhet i undervisningen. Tankar om att skapa en helhet i lärandet har funnits sedan lång tid tillbaka, men i dagens skola sker inte detta särskilt ofta av olika orsaker. LÄS MER
10. Temaarbete – En läroprocess för lärare såväl som elever
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Undersökningen syftar till att med fokus på temaarbete som undervisningsmetodundersöka hur lärare i skolan erfar och hanterar såväl den egna som elevernas läroprocess. Uppsatsen syftar till attstudera hur läraren erfar sitt eget lärande i samarbetet i arbetslaget, men också i arbetet med elevernas lärande isamband med temaarbete. LÄS MER