Sökning: "Teori Z"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden Teori Z.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  2. 2. Vad är det som är så roligt? : En kvalitativ intervjustudie som undersöker Generation Zs konstruktion av humor och dess betydelse för det kollektiva identitetsskapandet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emilia Poysti; Mimmi Löwgren; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Humor; Kollektivt Identitetsskapande;

    Sammanfattning : Generation Z, personer födda mellan åren 1997-2012, är unika i deras egenskap av att vara den första generationen digital natives, det vill säga med liten eller ingen erfarenhet av ett liv utan internet. Ytterligare en unik identifikationsmarkör som lyfts fram hos generationen är deras egenartade humor, som beskrivs som abstrakt, oförståelig och intern. LÄS MER

  3. 3. Attrahera generation Z: Anställdas Employer Branding arbete på sociala medier : En kvalitativ flerfallsstudie baserat på anställda med Employer Branding ansvar

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jonna Mårtensson; Kristina Carp; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Social Media; Employer Branding; Communication; Attract; Generation Z; Sociala Medier; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Kommunikation; Attrahera;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala mediers inverkan på samhället har genererat fundering kring hur sociala medier används för att stärka arbetsgivarvarumärket. Det visas ständigt hur företag väljer att marknadsföra sig via sociala medier för att locka kandidater med vad de har att erbjuda. LÄS MER

  4. 4. Allting är bara tyg vi sätter på oss

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Abargil; Nicolina Gospic; Ida Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Gender-neutral fashion; advertising; marketing; gender; perceptions; consumer behavior; communication; Könsneutralt mode; reklam; marknadsföring; genus; uppfattningar; konsumentbeteende; kommunikation;

    Sammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER

  5. 5. WHAT DOES THE FUTURE LOOKS LIKE FOR META? : A scenario study based on the con lict between Meta and Apple

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Camila Ignacia Ställborn; [2023]
    Nyckelord :Business model; Business model innovation; Scenario planning; Data; Privacy; Tech Industry; Affärsmodell; Affärsmodells-innovation; Scenarion; Data; Integritet; Tech-industrin.;

    Sammanfattning : This thesis project analyses the conflict between Meta and Apple, specifically focusing on their privacy policies and the subsequent implications for their business models and innovation strategies. This study aims to provide valuable insights into the main topics of speculation surrounding this conflict and address its objectives. LÄS MER