Sökning: "Teori Z"
Visar resultat 6 - 10 av 51 uppsatser innehållade orden Teori Z.
6. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER
7. Digital marknadsföring mot Generation Y & Z
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Studien undersöker vilka de avgörande faktorerna är för att attrahera Generation Y och Z med digital marknadsföring. Undersökningen genomförs med hjälp av en kvalitativ metod och med tre olika datainsamlingsmetoder (fokusgruppsintervjuer, personliga djupintervjuer och online bulletin boards), samt tillämpar ett fenomenologiskt tillvägagångsätt som bland annat innebär en tematisk kodning av data från personer med erfarenhet kring ämnet. LÄS MER
8. ETT FLÖDE FYLLT AV REKLAM - En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenskars upplevelser av reklambudskap på Instagram. Teori: Uses and gratifications och Model of attitudes towards advertising. Metod: Kvalitativa fokusgrupper. Material: Två fokusgruppsintervjuer med olika åldersgrupper: Generation Z och Millennials. LÄS MER
9. Consumer perception of machine-generated advertisement
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Research in the area of artificial intelligence (AI) in marketing mainly consists of increasing value for retailers or ethical issues related to consumers, in contrast, academic research regarding consumers perception of AI in marketing is vague at best. This research explores the perception of machine-generated advertising campaigns and how these campaigns are experienced by consumers. LÄS MER
10. Vad gömmer sig i kommentarsfältet? : En kvalitativ innehållsanalys om hur unga kvinnor bemöts i sina kommentarsfält på applikationen TikTok.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna studie var att bidra till ökad kunskap kring applikationen TikTok då det är en plattform som just nu ökar i popularitet, särskilt i åldrarna 16 – 25 (Svenskarna och internet 2020). Samt att få en inblick i hur kvinnor bemöts i applikationen. LÄS MER