Sökning: "Teorier för applikationer"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Teorier för applikationer.

  1. 1. Design för beteendeförändring : Minska digitalt beroende bland ungdomar

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Albin Flemström; Axel Larsson; [2023]
    Nyckelord :Designprinciper; Digitalt beroende; Sociala medier; Beteendeförändring; Prototyp;

    Sammanfattning : Många sociala medier-plattformar är programmerade för att fånga dig som användare, genom algoritmer som baserar innehållet som visas för dig på dina intressen. Med detta tillkommer risker att digitalt beroende kan utvecklas, vilket kan påverka personer negativt fysiskt, psykiskt och/eller socialt. LÄS MER

  2. 2. Validation of mHealth Applications for Behaviour Change : A Mixed-Method Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yingyuan Guo; [2022]
    Nyckelord :mHealth apps; behaviour change; validation; mixed-method; usability; app quality; mHealth-appar; beteendeförändring; validering; mixed-metod; användbarhet; appkvalitet;

    Sammanfattning : Context: The amount of Mobile Health (mHealth) applications to cultivate a healthy lifestyle or rehabilitate patients with physical or mental disabilities are increasingly available on app stores[1]. However, without a validation process, satisfactory results may not be obtained, especially for behaviour change apps. LÄS MER

  3. 3. Digitala hästkrafter : En kvantitativ studie om tillämpningen av digital informationsteknologi inom ridsport

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Isabelle Jarrolf; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to describe and analyze the explanatory potential of three categories of explanatory variables for the use of digital applications within equestrian sports.The study analyzes the use of new digital information technologies in equestrian sports in the form of digital equestrian applications. LÄS MER

  4. 4. Designrekommendationer för 3D-interiör : En kvalitativ studie för 3D-applikationer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Olof Lind; [2021]
    Nyckelord :3D-designrecommendations; 3D-principles; 3D-elements; 3D-interior; 3D-visualization; design; designrecommendations; ISDT; UX; user experience; 3D-designrekommendationer; 3D-principer; 3D-element; 3D-interiör; 3D-visualisering; design; designrekommendationer; ISDT; UX; användarupplevelse;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är digitalisering en självklarhet genom olika former av applikationer vilka samspelar med människan. Det ställer höga krav på både användare och utvecklare, att de ska vara anpassningsbara. LÄS MER

  5. 5. Exploring off-grid electricity production in Sweden: Benefits vs costs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jesper Björkman; Simon Lundqvist; [2020]
    Nyckelord :Battery storage; Grid defection; Grid parity; Grid tariff; HOMER Pro; Hydrogen storage; Off-grid; Off-grid applications; Partially off-grid; Prosumer; Prosumer household; Self-sufficient household; Socio-technical change; Socio-technical systems; Solar PV; Sweden; Utility death spiral.; Batterilagring; Delvis Off-grid; Grid paritet; Off-grid; Prosument; Vätgaslagring; Självförsörjande hushåll; Socio-tekniska förändringar; Socio-tekniska system; Solpaneler; Sverige;

    Sammanfattning : Over the past decade, technologies that facilitate household electricity production and storage have seen a rapid development along with a significant cost reduction. Research points to an increased share of household-produced electricity within the existing national grids across the globe. LÄS MER