Sökning: "Terrain generation"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Terrain generation.

  1. 1. Land cover classification using machine-learning techniques applied to fused multi-modal satellite imagery and time series data

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Anastasia Sarelli; [2024]
    Nyckelord :Geography; GIS; Land Cover Classification; Landsat; Machine Learning; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Land cover classification is one of the most studied topics in the field of remote sensing, involving the use of data from satellite sensors to analyze and categorize different land surface types. There are numerous satellite products available, each offering different spatial, spectral, and temporal resolutions. LÄS MER

  2. 2. Exploring procedural generation of planets : Developing a tool to create spherical worlds

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Tripkovic; [2023]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; PCG; Planet; World; Sphere; Terrain; Noise; Unity; Editor; Designer; Tool; Game Development;

    Sammanfattning : If you want procedurally generated content in your games, you often have to rely on your own ability to develop the desired tools. This can be limiting for newer game developers, leading to certain types of gameplay not being considered when designing games. LÄS MER

  3. 3. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Martin Johansson; [2023]
    Nyckelord :procedural generation; abilities; moba; game development; unity; procedurell generering; förmågor; moba; spelutveckling; unity;

    Sammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER

  4. 4. Generating terrain features using software agents

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Marcus Sköld; [2023]
    Nyckelord :PCG; Game development; Procedural Content Generation; Terrain; Agent; Spelutveckling; terräng; agent;

    Sammanfattning : Terrain is a key aspect of a game to help immerse the player in the virtual environment. Producing such content can however be quite challenging for a designer since landscapes need to satisfy the game’s visual and playable needs. LÄS MER

  5. 5. Procedural Natural Texture Generation on a Global Scale

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Anna Pohl Lundgren; [2023]
    Nyckelord :computer graphics; procedural generation; procedural textures; gpu; image processing; satellite imagery; real time; real-time; shadow detection;

    Sammanfattning : This Master’s thesis investigates the application of dynamically generated procedural terrain textures for texturing 3D representations of the Earth’s surface. The study explores techniques to overcome limitations of the currently most common method – projecting satellite imagery onto the mesh – such as insufficient resolution for close-up views and challenges in accommodating external lighting models. LÄS MER