Sökning: "Test baserat lärande och feedback"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Test baserat lärande och feedback.

  1. 1. Designing an e-learning approach for UX designers about AI : A workplace e-learning perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Edward Lindén; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Organizations need to stay on edge by taking advantage of the opportunities offered by emerging technologies such as Artificial Intelligence (AI). Modern software with AI-features is efficient when the user experience (UX) is not omitted. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av e-läromedel för test-baserat lärande

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Isak Friis-Jespersen; Jonas Okembia - Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Testbased learning with feedback; E-learning; Development; IT-Artefact and Web applikation 2; e-läromedel; test-baserat lärande; testbaserat; artefakt; utveckling; Webbapplikation; lärande; kognitiv psykologi; Test baserat lärande och feedback; IT-Artefakt;

    Sammanfattning : There is a increasing number of enrolled students in higher education, which leads toless personal time with the teachers, and therefore supplementary technologies needs to takeplace. This paper investigate how Testbased learning with feedback affects the learningoutcomes in a group of students, by measuring their perceived value. LÄS MER

  3. 3. Testbaserat lärande : Effekter av arbetsminne och episodiskt minne

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Morgan Lantz; [2019]
    Nyckelord :Test based learning; Testing effect; individual differences; cognition; working memory capacity; episodic memory; Testbaserat lärande; testeffekten; individuella skillnader; kognition; episodiskt minne; arbetsminneskapacitet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för test baserat lärande ökat och det förekommer evidensatt detta fenomen fungerar inom flera områden som bland annat test format, personligaegenskaper samt återkoppling från ett test. En aspekt som det däremot finns få studier av ärtestbaserat lärande i relation till individuella skillnader i kognition. LÄS MER

  4. 4. Automation and Autonomy : Developing and Evaluating Open Learning Material on IR Cameras in Automation Applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Victor Ahlberg; Julia Frid; [2019]
    Nyckelord :Thermal imaging; infrared cameras; automation; adult learning; andragogy; self-directed learning; transformative learning; feedback; open learning material; Termografi; infraröda kameror; automation; vuxenlärande; andragogik; självstyrt lärande; transformativt lärande; feedback; öppet läromedel;

    Sammanfattning : This master thesis project was based on the development and evaluation of an open learning material in thermal imaging for automation applications. The outsourcer – FLIR Systems – wanted a three-day course covering all necessary topics for infrared cameras in automation applications. LÄS MER

  5. 5. Automation of Formative Assessment : Implementation and Evaluation of an Artificial Teaching Assistant

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Johan Myrsmeden; [2018]
    Nyckelord :constructivism; formative assessment; automated assessment; computer-aided education; computer-aided assessment; konstruktivism; formativ bedömning; automatiserad bedömning; datorstödd undervisning; datorstödd bedömning;

    Sammanfattning : The Swedish government has decided to add programming to the Swedish curriculum to strengthen students’ digital skills. The teachers who will teach programming do not always know programming themselves. LÄS MER