Sökning: "Textinmatning"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Textinmatning.
1. Visualisera och interagera med arbetsordrar i Mixed Reality
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Mixed Reality(MR) tillåter en visuell representation av virtuella objekt i det mänskliga synfältet. Genom att visualisera virtuella objekt kan befintliga arbetsmetoder förenklas och även utvidgas med saker som annars inte vart möjligt. LÄS MER
2. Prototyputveckling för skalbar motor med förståelse för naturligt språk
Kandidat-uppsats, KTH/HälsoinformatikSammanfattning : Förståelse för naturligt språk, språk som har utvecklats av människan ex. talspråk eller teckenspråk, är en del av språkteknik. Det är ett brett ämnesområde där utvecklingen har gått fram i snabb takt senaste 20 åren. LÄS MER
3. En undersökning av brukskvaliteten för perifera gränssnitt i VR
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study attempts to build a foundation for future research about a particular direction in user interface design for VR. More specifically, this paper first investigates different approaches to text input interfaces in VR and further examines a circular peripheral text input interface in order to investigate peripheral user interfaces in VR. LÄS MER
4. Handwriting in VR as a Text Input Method
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This thesis discusses handwriting as a possible text input method for Virtual Reality (VR) with a goal of comparing handwriting with a virtual keyboard input method. VR applications have different approaches to text input and there is no standard for how the user should enter text. Text input methods are important for the user in many cases, e. LÄS MER
5. Exploring technology and design for interactive TV on tvOS : A game show as an example
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This project explores the ability to use “smart” media devices for the TV set as platforms for interactive TV shows. The research approach was research-based design where a prototype was designed, developed, and evaluated with user tests. LÄS MER