Sökning: "Thanh Ha"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Thanh Ha.
1. Behovet och nyttan med revision: En studie kring hur mindre aktiebolag reflekterar kring revision
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: I ett samhälle där organiserad brottslighet och ekobrott har blivit allt vanligare krävs det ökade resurser till ekobrottsmyndigheten och relaterade funktioner. Den svenska regeringen har påbörjat en utredning för att utreda huruvida det kan göras för att motarbeta att företag och aktiebolag idag används som brottsligt syfte. LÄS MER
2. Green lifestyle, where to go? : How social media influencers moderate the intention – behavior gap within the ecological lifestyle context
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
3. Hur bör kvalitet definieras? : En tvärsnittsstudie om kvalitetstolkning inom offentlig respektive privat sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda hur personalen på offentliga och privata vårdcentraler i Borås Stad definierar begreppet kvalitet efter studiens ramar. Datamaterialet samlades in genom att dela ut enkäter, både i pappersform och digitalt. LÄS MER
4. Lễ Cúng Cá Ông : the Beliefs and Traditional Worship of the Fishermen in Central Việt Nam
Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this project, as a minor field study, is to study the fishermen and their beliefs and worship in Việt Nam. Since the worship of the fishermen exists all along the coast from the Gulf of Thailand in the south to Ha Long Bay and beyond in the north, the study is concentrated to the coastal area of central Việt Nam – that is in the Quảng Nam surroundings, mainly Hội An but also Đà Nẵng. LÄS MER
5. Relationsbyggande i dagligvarubranschen – ett sätt att skapa lojalitet?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: Relationsmarknadsföring får en allt större plats inom det tidigare så transaktionsinriktade marknadsföringsämnet. Att etablera och underhålla relationer till existerande kunder ses av många som den bästa vägen till lönsamhet. LÄS MER