Sökning: "The Body Shop"
Visar resultat 11 - 15 av 56 uppsatser innehållade orden The Body Shop.
11. Måttning : Problematiken kring måttning inför val av storlek vid e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna rapport vill belysa kunders problem med att hitta passande storlek när de handlar kläder i en webbutik. Fokusområdet är att undersöka om det är möjligt för kunder att ta tillförlitliga kroppsmått eller plaggmått med måttband, för att välja passande klädstorlek vid e-handel. LÄS MER
12. Beauty and the Beast: The Acquisition of The Body Shop by L’Oréal
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
13. The more comfortable you feel, the more power you have : A study on modest style consumption among young women
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : As clothing is the most visible type of consumption, what we wear often says a lot about who we are. We buy what we consider in line with our identity and avoid what we consider as not. Our consumption is influenced by a number of factors, whether internal or external and throughout the years we adopt a certain way of style. LÄS MER
14. Flow simulation of Body In White : Optimization of the production sequence and identification of bottlenecks at Volvo Trucks plant in Umeå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : In this study, a discrete event model was created and used in combination with an optimization method to find the optimal production sequence at Volvo Group’s cab plant in Umeå. The optimization was performed with a heuristic approach combined with a genetic search algorithm. LÄS MER
15. Vad motiverar medarbetare inom detaljhandeln? : Kan CSR ha en inverkan på arbetsmotivationen?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie ämnar undersöka arbetsmotivation inom detaljhandeln. Syftet med studien är att identifiera vilka faktorer som kan tänkas ha en upplevd påverkan på medarbetarnas arbetsmotivation. Vidare är studiens syfte att undersöka om de valda företagens CSR-aktiviteter kan upplevas påverka medarbetarnas arbetsmotivation. LÄS MER