Sökning: "The Body Shop"
Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden The Body Shop.
21. Information gathering considering the influence of brand- awareness and attitude : A study focusing on young female consumers behavior in the cosmetic industry
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Research shows that it is crucial to acknowledge the information search step to understand consumer decision-making. Moreover, consumers‟ buying behavior is affected by their brand awareness. LÄS MER
22. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER
23. Att styra och att genomsyra - en fallstudie av hur The Body Shop använder organisatorisk styrning för att hantera sin höga varumärkesrisk
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : By the year of 2007, 97 % of all listed companies in Europe had a CSR strategy described on their website. As the concept of CSR during the last decades has increased rapidly in popularity, a need to understand how such a strategy can be implemented has followed. LÄS MER
24. Komplementära produktegenskaper i merförsäljningsförsök
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The modern beauty market is concentrated with intense competition where cosmetic brands fight to stay on top. A popular method in order to gain sales and increase margins is to influence existing customers to buy more with the use of suggestive selling. LÄS MER
25. Provrumsbelysning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, BelysningsläraSammanfattning : The fitting room is an important part of a clothing store, it's often where the customer decides if they want to buy the garment or not. Therefore it is important that the customer can feel safe and comfortable when they are trying the clothing. LÄS MER