Sökning: "The Boomerang Effect"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden The Boomerang Effect.
1. Is it time for a Social Media Detox? Understanding the journey of intermittent discontinuance of Instagram among Gen Y
Magister-uppsats,Sammanfattning : Background: Even though the use of social media is one of the most popular activities of our time a decline in the number of active users can be observed at present. Users discontinue using social media platforms temporarily or stop the usage permanently. LÄS MER
2. NUDGING TOWARDS A CIRCULAR ECONOMY- An empirical study on the effects of nudging
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The transition to a Circular Economy serves an important role in reaching sustainable consumption and production patterns to mitigate global warming. In this thesis, we explore how nudging can promote pro-environmental behaviour to enable a circular transition. LÄS MER
3. Social comparison and electricity consumption: evidence from a randomised experiment on Swedish households
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : This thesis examines whether social comparison is a good tool to lower households' electricity consumption during peak hours on the electricity grid. A randomized control experiment was conducted with 196 households in Umea , Sweden. LÄS MER
4. Hållbarhetsarbete som verktyg för ökad ekonomisk lönsamhet i konfektionsbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Sustainability as a tool for obtaining increased profitability in the business of ready-made clothing Seminar date: 2013-06-05 Course: Business Administration: Bachelor Degree Project in Financial and Management Accounting at the Undergraduate Level, 15 ECTS Authors: Johan Axelsson, Jacob Brodowsky, Henrik Ohlsson Advisor: Rolf Larsson Five key words: The Boomerang Effect, sustainability, the Clothing Industry, profitability, Triple Bottom Line Purpose: The purpose of this thesis is to analyze if, and in that case how, a company dealing with ready-made clothing can use sustainability as a means of increasing profitability. Methodology: The authors have carried out a qualitative case study on Boomerang, a company dealing with ready-made clothing. LÄS MER
5. Alumninätverk : – vilka är fördelarna och finns det några nackdelar för privata företag att driva ett alumninätverk?
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Bakgrund: Alumninätverk är ett nätverk för tidigare anställda på ett företag eller för examinerade studenter från högskola eller universitet. Alumninätverk är ovanligt i Sverige, men i USA jobbar företagen aktivt med detta. LÄS MER