Sökning: "The Boomerang Effect"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden The Boomerang Effect.

  1. 1. Is it time for a Social Media Detox? Understanding the journey of intermittent discontinuance of Instagram among Gen Y

    Magister-uppsats,

    Författare :Matiena Marie Scheppe; Anna Luise Seiffen; [2022]
    Nyckelord :Generation Y; Instagram; Intermittent Discontinuance; Journey; Social Media; Social Media Detox;

    Sammanfattning : Background: Even though the use of social media is one of the most popular activities of our time a decline in the number of active users can be observed at present. Users discontinue using social media platforms temporarily or stop the usage permanently. LÄS MER

  2. 2. NUDGING TOWARDS A CIRCULAR ECONOMY- An empirical study on the effects of nudging

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Anton Fürle; Klara Paulsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :nudging; Moral nudge; Circular Economy;

    Sammanfattning : The transition to a Circular Economy serves an important role in reaching sustainable consumption and production patterns to mitigate global warming. In this thesis, we explore how nudging can promote pro-environmental behaviour to enable a circular transition. LÄS MER

  3. 3. Social comparison and electricity consumption: evidence from a randomised experiment on Swedish households

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Victor Hesse; Erik Johansson; [2017]
    Nyckelord :demand flexibility; social comparison; energy demand management; demand response; electricity;

    Sammanfattning : This thesis examines whether social comparison is a good tool to lower households' electricity consumption during peak hours on the electricity grid. A randomized control experiment was conducted with 196 households in Umea , Sweden. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsarbete som verktyg för ökad ekonomisk lönsamhet i konfektionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Axelsson; Jacob Brodowsky; Henrik Ohlsson; [2013]
    Nyckelord :The Boomerang Effect; sustainability; the Clothing Industry; profitability; Triple Bottom Line; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sustainability as a tool for obtaining increased profitability in the business of ready-made clothing Seminar date: 2013-06-05 Course: Business Administration: Bachelor Degree Project in Financial and Management Accounting at the Undergraduate Level, 15 ECTS Authors: Johan Axelsson, Jacob Brodowsky, Henrik Ohlsson Advisor: Rolf Larsson Five key words: The Boomerang Effect, sustainability, the Clothing Industry, profitability, Triple Bottom Line Purpose: The purpose of this thesis is to analyze if, and in that case how, a company dealing with ready-made clothing can use sustainability as a means of increasing profitability. Methodology: The authors have carried out a qualitative case study on Boomerang, a company dealing with ready-made clothing. LÄS MER

  5. 5. Alumninätverk : – vilka är fördelarna och finns det några nackdelar för privata företag att driva ett alumninätverk?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Stephanie Ekholm; [2013]
    Nyckelord :Corporate Alumni Network; alumni network; Employer Branding; networking skills; recruitment; : Alumninätverk; Employer Branding; nätverkande; kompetensförsörjning; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Alumninätverk är ett nätverk för tidigare anställda på ett företag eller för examinerade studenter från högskola eller universitet. Alumninätverk är ovanligt i Sverige, men i USA jobbar företagen aktivt med detta. LÄS MER