Sökning: "The Flyer"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden The Flyer.
1. What Dictates Consumer's Loyalty?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Since American Airlines launched its first frequent flyer program in the 1980s the usage of customer loyalty programs has spread greatly. Now they are found in many industries in different shapes and forms. LÄS MER
2. Students’ holiday air travel behaviors: a flyer’s dilemma
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Holiday air travel behaviors are nowadays a significant issue in relation to climate change and sustainable tourism. Indeed, transportation, and especially air transportation, have a significant role in climate change. LÄS MER
3. Sjuksköterskors upplevelser av att möta mångbesökare på akutmottagningen : en annan typ av akutvård här och nu
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : SAMMANFATTNING Mångbesökaren på akutmottagningen är en utsatt grupp som utgör en signifikant del av de totala besöken på en akutmottagning. Mångbesökaren uppvisar ofta en spretig symptombild som i studier har visats domineras av kroniska sjukdomar, psykisk ohälsa, missbruk och sociala problem. LÄS MER
4. Studentens Krisberedskap efter MSBs informationsblad
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Samhället står inför olika typer av kriser men medborgarna verkar inte vara förberedda. Kommuner och andra myndigheter spelar en stor roll för invånarnas säkerhet, när en kris inträffar samtidigt som invånarna har ett eget ansvar, gällande förberedelser inför potentiella kriser. LÄS MER
5. Predicting Customer Lifetime Value : Understanding its accuracy and drivers from a frequent flyer program perspective
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Each individual customer relationship represents a valuable asset to the firm. Loyalty programs serve as one of the key activities in managing these relationships and the well-developed frequent flyer programs in the airline industry is a prime example of this. LÄS MER