Sökning: "The Pink Ribbon"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden The Pink Ribbon.
1. Existentiella upplevelser hos kvinnor som överlevt bröstcancer : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Allt fler kvinnor överlever bröstcancer vilket är ett resultat av förbättrade metoder för diagnostik, allmän mammografi samt mer effektiva behandlingsmetoder. Gruppen bröstcanceröverlevare har synliggjorts mycket tack vare kampanjen kring Rosa Bandet. LÄS MER
2. Cause-related marketing - Välgörande för varumärket? : En studie i hur konsumenter uppfattar CRM i en kritiserad bransch
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: Increasing globalization has changed the business environment and also resulted in increased awareness of the consumers and demand for higher standards of social responsibility. The companies brand strategies has gain in importance in order to strengthen their brands. LÄS MER
3. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER
4. "Cause-Related Marketing, Win-Win-Win?" : A Qualitative Study of the Pink Ribbon in Swedish Partner Companies´ CRM Campaign
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Hur stärks ett företags varumärke genom sponsring? : Rosa Bandet kampanjen
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera och undersöka hur ett företags varumärke stärks genom sponsring samt på vilket sätt. Vi kommer även att göra en jämförelse mellan huvudsponsorer och mindre sponsorer.Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod, det vill säga intervjuer. LÄS MER