Sökning: "The SERVQUAL model"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden The SERVQUAL model.

  1. 1. Service quality in telemedicine : A service evaluation of Europe's largest digital healthcare provider

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Joseph Harb; [2023]
    Nyckelord :Service quality; Consumer satisfaction; Telemedicine; KRY; SERVQUAL;

    Sammanfattning : Purpose - This thesis strives to conduct a service quality evaluation of the telemedicine provider KRY to find out what factors in telemedicine service are influencing the performance the most. The research uses KRY as a reference point to find the factors in said service provider but also to help the entire industry of digital healthcare. LÄS MER

  2. 2. ASSESSING SERVICE QUALITY AND CUSTOMER SATISFACTION USING SERVQUAL MODEL (A mixed-method study to assess service quality of ultrasound departments of private hospitals in Karachi city)

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sakina Adnan; [2022-07-15]
    Nyckelord :Service quality; Service perception; Service expectation; Patient satisfaction; Ultrasonography; Sonographers;

    Sammanfattning : Service quality and customer satisfaction are important concepts that companies need to understand to stay competitive in business and thus grow. Companies need to know how to measure these constructs from the consumer's perspective to understand their needs better and thus satisfy them. LÄS MER

  3. 3. Service Quality effect on Customer Satisfaction and Word of Mouth

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gustav Andersson; Carl Ingemarsson; [2022]
    Nyckelord :Service quality; Customer satisfaction; Word of Mouth; SERVQUAL; Disconfirmation theory; Grocery retail industry; Tjänstekvalitet; Kundnöjdhet; Word of Mouth; SERVQUAL; Disconfirmation theory; dagligvaruhandel;

    Sammanfattning : This study has investigated the effect of service quality on customer satisfaction and Word of Mouth in the grocery retail industry. The purpose of the study was to measure the dimensions of service quality and see its effect on customer satisfaction and Word of Mouth. LÄS MER

  4. 4. Tjänstekvalitet inom bankbranschen : En studie om företagskunders förväntningar och upplevelser i en föränderlig marknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mattias Backman; [2021]
    Nyckelord :Service quality; bank services; B2B-customers; SERVQUAL; SSTQUAL; Digitalization; Tjänstekvalitet; banktjänster; företagskunder; SERVQUAL; SSTQUAL; digitalisering;

    Sammanfattning : Banker har i stor utsträckning övergått från traditionella interpersonella leveranser till digitala alternativ, genom användandet av självbetjäningsteknik (SST) (Johns & Perrot, 2008). Detta har medfört minskning av antalet bankkontor, framförallt i Norden (Dallerup et al. 2018; Svenska Bankföreningen, 2020). LÄS MER

  5. 5. En GAP-analys av den svenska pensionsrådgivningen : underskattar pensionsrådgivande företag betydelsen av svenska lantbruksföretagares förväntningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Björn Beckman; Henning Ekselius; [2019]
    Nyckelord :tjänstekvalité; service; SERVQUAL; GAP-modell; pension; retirement;

    Sammanfattning : Något som diskuteras ofta i den svenska lantbruksbranschen är den dåliga lönsamheten. Det är också det som många lantbrukare säger är orsaken till att de inte kan pensionsspara, och därmed inte kan förbereda sig för ett liv som pensionär på bästa sätt. LÄS MER