Sökning: "The Swedish National Curriculum for the Upper Secondary School"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden The Swedish National Curriculum for the Upper Secondary School.
1. Skriv så du blir mätt : skrivundervisning i mätningarnas tid
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This literature review asks the following: How is writing instruction realized in L1-classrooms (in the Swedish upper secondary school or its equivalent globally), considering standardized testing as a background factor? Standardized testing has become established in Sweden as one way to audit the school system and evaluate knowledge levels for the sake of guaranteeing an equitable education. However, standardized testing may influence the way in which classroom instruction is realized by teachers, as observed by Popham (2001). LÄS MER
2. Literature in EFL : A qualitative study of how EFL upper secondary school teachers in Sweden reflect on the uses of literature in EFL
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Research shows that there are several benefits that can be extracted from the usage of literature in EFL. The question is which benefits teachers tend to make use of in their classrooms. LÄS MER
3. I vilka syften genomför lärare laborationer i biologi? En studie utifrån hel- och halvklasslaborationer i undervisningen
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Labs form part of the curriculum for the biology subject in grades 7 to 9 at upper secondary school and are an important element of biology teaching. The previous research that I have examined in connection with the study shows that teachers carry out laboratories for several different purposes. LÄS MER
4. The Revision of the Grading Criteria for English in Swedish Upper Secondary School in 2021 : A qualitative document study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : This document study aims to facilitate an understanding of the differences between the grading criteria for English 5, 6, and 7 (in Swedish upper secondary school) before 2021 and after. It also aims to facilitate an awareness of reactions to the changes among actors within the educational system. LÄS MER
5. Valkompetens : En kvantitativ studie om lärares arbete med valkompetens för elever inom obligatorisk skola
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Omval inom och avhopp från gymnasieskolan har ekonomiska konsekvenser för såväl skola som samhället och individen själv. En utvecklad valkompetens från grundskolan ses som ett verktyg för att nå förändring. LÄS MER