Sökning: "The effect of work"

Visar resultat 1 - 5 av 5486 uppsatser innehållade orden The effect of work.

  1. 1. Omvårdnadsåtgärder som syftar till att minska ofrivillig ensamhet hos äldre i ordinärt boende : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Anna Renner; Elin Holmberg; [2024]
    Nyckelord :Elderly; Involuntary loneliness; Nurses; Nursing interventions; Ordinary housing; Ofrivillig ensamhet; Omvårdnadsåtgärder; Ordinärt boende; Sjuksköterskans roll; Äldre människor;

    Sammanfattning : Bakgrund I takt med att den äldre befolkningen ökar, ökar även antalet äldre över 65 år som upplever ensamhet. Idag anses ofrivillig ensamhet utgöra ett folkhälsoproblem med bland annat en ökad dödlighet hos de drabbade. LÄS MER

  2. 2. Synergieffekt eller spel för galleriet? : Samverkan mellan skolan och Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP)

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Ulrika Sten; Josefin Berglund; [2024]
    Nyckelord :Collaboration; Mental illness; School; Child- and adolescent psychiatry; Samverkan; Psykisk ohälsa; Skolan; Barn- och ungdomspsykiatrin;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka samverkan mellan skolan och Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) utifrån professionellas upplevelser. För att besvara studiens syfte antogs en kvalitativ ansats där sju halvstrukturerade intervjuer genomfördes med kuratorer och enhetschef från BUP samt skolkuratorer och skolsköterska från skolans elevhälsa. LÄS MER

  3. 3. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Skalningseffekter av medelstora pölbränder i syrereducerad miljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Tim Hemel; Philip Frenander; [2024]
    Nyckelord :Sökord: syrereducerad atmosfär; medelstora pölbränder; skalningseffekter. Key words: hypoxic air; oxygen reduced atmosphere; medium pool fire; scaling effects; LOC; yields.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis focuses on how scaling the pool diameter affects flammable liquids in an oxygen reduction system (ORS). This topic in the study of pool fire behavior in hypoxic air has been only lightly discussed in previous literature. Therefore, the goal of this thesis work is to further broaden the understanding of hypoxic air. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER