Sökning: "The financial crisis affect on Scania"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden The financial crisis affect on Scania.

  1. 1. BIOMA : En modell för att bedöma en organisations BI-mognad ur ett multidimensionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Per Widehammar; Robin Langell; [2010]
    Nyckelord :BIOMA; Model; BI; Business Intelligence; Decision support system; Business maturity; Data Warehouse; OLAP; Data Mining; Organizational development; Business development; Maturity model; BIOMA; Modell; BI; Business Intelligence; Verksamhetsnytta; Affärsnytta; Data Warehouse; OLAP; Data Mining; Verksamhetsutveckling; Nulägesanalys; Verksamhetsanalys; Mognadsmodell;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen och senaste finanskrisen ställer höga krav på uppföljning och medvetenhet av ett företags prestation. Business Intelligence (BI) är ett område vars syfte är att förbättra en organisations prestation genom analys av historisk data. LÄS MER

  2. 2. Vd-ersättning : en empirisk studie av 43 börsnoterade företags bonusutdelningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Svensson; Zeineb Al Abassi; [2009]
    Nyckelord :Vd-lön; bonus; MVA; korrelationssamband; nettoomsättning; bonusandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bonussystem är något som började växa fram under 1980-talet och är ett inte sällan förekommande debattämne. Inte minst i dagens situation med en stark recession och en finansiell kris om knuten. LÄS MER

  3. 3. Scania in the Swedish Truck Market : A study of how themanagement conducts the marketing according to the MarketingMix

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Daniel Sjögren; Liselott Holmstedt; [2009]
    Nyckelord :Marketing Mix; Development of the Marketing Mix; Shortcomings of the Marketing Mix; Four P’s; Four C’s; Scania; The financial crisis affect on Scania; Financial crisis; The truck industry;

    Sammanfattning : Scania is an old and well established company within itsindustry, thus the company has understood, through experience, that it is simply not enough to be product oriented in the truck industry, instead the company has to focus on what is of value to the customer. To know and understand the customer’s business or area of business is a key success factor which develops trust for the company, this trust and knowledge of the customer’s area of operation is of critical importance during economic slowdowns. LÄS MER