Sökning: "The marketing nowadays"

Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden The marketing nowadays.

  1. 1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  2. 2. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hedvig Pahlstad; Ester Paksuniemi; [2023]
    Nyckelord :Focus group interviews; social construction; social interaction; common knowledge; identification; feminist messages; post-feminism; Fokusgruppintervjuer; social konstruktion; social interaktion; gemensam kunskap; identifikation; feministiska budskap; post-feminism;

    Sammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER

  3. 3. Are you fitting in? A study on the effects of fitness influencers on male body image

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Anne Heinicke; Zoe Vagic; [2023]
    Nyckelord :body image; fitness influencer; body dissatisfaction; social comparison theory;

    Sammanfattning : Background: The ideals of beauty standards had been under constant change throughout history, and quite often would remain out of reach to the determent of many. The application of an idealized image of oneself remains a powerful tool when it comes to persuasion in social media and marketing. LÄS MER

  4. 4. Dina styrkor gör oss starkare : En kvantitativ och semiotisk analys av Försvarsmaktens marknadsföring genom reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Daniel Wiberg; Kvist Ragnarsson Moa; [2023]
    Nyckelord :Marketing; Semiotics; The Swedish Armed Forces Försvarsmakten ; Commercials; Representation theory; Framing theory;

    Sammanfattning : This study examines how The Swedish Armed Forces (SAF) communicates via their commercials and how this may affect their brand. The Swedish Armed Forces has always been an important authority and their priority is to prevent war and crisis in Swedish society. LÄS MER

  5. 5. Swedish Tech Startups: Growth strategies and challenges they face during expansion.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ylvi Zyberi; Atanas Naydenov Mitovski; [2023]
    Nyckelord :Business; Start ups; Growth Strategies; Challenges;

    Sammanfattning : Nowadays, we have seen a tremendous improvement in technology, as stated by Almega.Se, (2021), the era of digitalization has helped many companies increase productivity, reduce costs, and expand to new markets. There has been a massive increase in start-ups, especially in the tech industry. LÄS MER