Sökning: "The role of English in teaching Swedish as a second language"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden The role of English in teaching Swedish as a second language.

  1. 1. Ist der Unterricht im ‚Hier und Jetzt‘? Strategien zur Förderung der Schülermotivation im Deutschunterricht im schwedischen Gymnasium

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Sofie Rahm; [2022-08-03]
    Nyckelord :Motivation; DaF; Motivationsstrategien; Ideal-L2-Self;

    Sammanfattning : In der Zweitsprachenerwerbstheorie wird die Rolle der Motivation betont und als einer der bedeutsamsten Einflussfaktoren eines erfolgreichen Fremdsprachenerwerbs angesehen. Wie Lehrpersonen beim Unterrichten einer anderen Sprache als Englisch arbeiten um die Motivation der Lernenden aufrechtzuhalten und weiterentwickeln, wurde bisher nicht erschöpfend untersucht. LÄS MER

  2. 2. Teachers’ Interpretations ofthe Reading Strategies in the ESL Syllabus : A Mixed Method Study on the Possible Advantages andDisadvantages of the Phrasing of Reading Strategies in theRevised ESL Syllabus for Swedish Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Frida Brude; Alice Öhman Ekman; [2022]
    Nyckelord :Didactics; educational policy; English as a Second Language; ESL; interpretation; L2; reading strategies; receptive strategies; second language acquisition; second language education; Skolverket; Sweden; syllabus; upper secondary school; Didaktik; styrdokument; engelska som andraspråk; tolkning; andraspråk; lässtrategier; receptiva strategier; andraspråksinlärning; andraspråksutbildning; Skolverket; Sverige; ämnesplan; gymnasiet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how teachers interpret the reading strategies in the revised English as aSecond Language (ESL) syllabus from 2021, and what advantages and disadvantages they see with the syllabuswhen they teach reading strategies. Previous studies suggest that it is beneficial to teach reading strategies in school. LÄS MER

  3. 3. Teachers' Perceptions of Translanguaging in English Teaching in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mimmi Karlberg; Jonathan Eriksson; [2022]
    Nyckelord :code-switching; first language; L1; multilingualism; perceptions; second language; translanguaging;

    Sammanfattning : The role of students’ first language (L1) in second and foreign language teaching has been an issue within language teaching. Whether to use the students’ L1 is a conflicted matter whereas certain teaching theories collide with actual practices. LÄS MER

  4. 4. Engelska för nyanlända somalisk- och arabisktalande elever : Hur upplever somalisk- och arabisktalande flyktingelever inlärningen av engelska på en högstadieskola i Sverige? En kvalitativ studie med fokus på underkända elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Rebekka Edlund; [2021]
    Nyckelord :Arabic; English as foreign language; extramural English; high-school; language attitude; refugee students; Somali; Sweden; translanguaging.;

    Sammanfattning : Swedish schools start teaching English in second grade. Also, many children in Sweden practicea lot of English in their spare time, for example by watching films, or by playing computergames. During the last few years, Sweden has accepted many refugees from countries whereEnglish doesn’t play such a dominant role. LÄS MER

  5. 5. The Impact of the Learning Environment on Students’ Motivation in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ban Shareef; Syleme Sadiku; [2021]
    Nyckelord :: L2 Motivation; L2 Motivational Self System; L2 Engagement; Learning outcomes; L2 Learning Experience;

    Sammanfattning : The present study sets out to explore the impact Swedish upper secondary students' present learning environments have on their motivation to learn English as a second language. More specifically, we aim to investigate student opinions on how their learning situation and their teachers’ approach to leadership and pedagogy affects their motivation in L2 English. LÄS MER