Sökning: "Theatre drama"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden Theatre drama.

  1. 1. An Ensemble of Difference: : Understanding(s) of Participant Experiences and Learning in a Heterogenous Adult Community Drama Class of First and Second Language Speakers in Sweden

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Julia Ouellette-Seymour; [2023]
    Nyckelord :Adult Education; Lifelong Learning; Drama in Education; Drama in L2; Applied Drama; Adult Learning Education; Applied Theatre; Language Learning; Community Drama; Non-formal Education; Migrant; Integration; Cultural Learning; Heterogenous Learning; SLA; Ethnographic Case Study; Vygotsky; Pragmatism;

    Sammanfattning : This case study research aimed to explore, understand, and compare the experiences of individuals participating in a heterogeneous adult community drama class in Central Sweden. Drawing from classical pragmatism and employing a conceptual framework rooted in sociocultural theory, the study utilized semi-structured interviews, open-questionnaire responses, and participant observations to collect data which was analyzed through reflexive thematic analysis. LÄS MER

  2. 2. Reception of Antiquity in18th century Opera : A Study of Divine Elements in the Story of Alcestis

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Filip Swital; [2023]
    Nyckelord :5th century B.C. Athenian theatre; 18th century opera; divinity; enlightenment; reformed opera; Atensk teater under 400-taket f.Kr.; 1700-talsopera; upplysningstid; reformerad opera;

    Sammanfattning : The story of Alcestis is an interesting case of divine agency pervading the narrative and the characters in the play. It intimately concerns the mortal players, who, though largely powerless in the struggle, are central to the story. LÄS MER

  3. 3. På Jakt Efter Teaterns Smak Och Dramats Arom : En Studie Om Sinnena Och Synestesi Som Pedagogisk Resurs Inom Drama- Och Teater-Estetiska Lärprocesser

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Harón Sánchez; [2023]
    Nyckelord :Senses and Synaesthesia; Modalities; Multiliteracies pedagogical theory; Theory of imagination; Aesthetic learning processes; Metaxis; Proust memories; Phenomenology of Perception; Vygotski; Augusto Boal; Merleau-Ponty; Marcel Proust.; Sinnena och synestesi; modaliteter; multilitteracitetspedagogisk teori; föreställningsförmåga fantasi; estetiska lärprocesser; metaxis; proustminne; fenomenologi; kroppsfenomenologi; Vygotski; Augusto Boal; Merleau-Ponty; Marcel Proust.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker sinnena och synestesi som pedagogisk resurs inom det drama-och teaterpedagogiska fältet. Covid-19-restriktionerna under 2020/21 ledde till anpassningar i studien där empiri från fysiska träffar föll bort. LÄS MER

  4. 4. BLOOD AND SPERM - AND CUNTS : An analysis of the In-Yer-Face theatre genre ́s approach to female roles and characters

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Matilda Belin Larsson; [2023]
    Nyckelord :In-yer-face; performance analysis; drama analysis; gender studies; violence. ; föreställningsanalys; drama analys; genus; våld;

    Sammanfattning : This essay explores the genre of In-Yer-Face theatre and its representation of women. In-Yer-Face theatre emerged in the 1990s in the UK, characterised by its confrontational style and provocative themes. LÄS MER

  5. 5. Mammorna och dödsvåldet : En studie på hur moderskap används som en retorisk plattform för att tala om dödsvåld i den urbana periferin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Isabell Bergström; [2022]
    Nyckelord :Motherhood; rhetorical agency; framing theory; theatre; urban periphery; deadly violence; segregation; Moderskap; retoriskt handlingsutrymme; gestaltningsteorin; teater; urban periferi; dödsvåld;

    Sammanfattning : The aim of this study is to perform a rhetorical analysis of how motherhood is used as a shared platform for rhetorical agency to discuss the deadly violence that occurs in the urban periphery. The object of study is the theater play Mammorna; a drama that is based on interviews with women of a low socio-economic status that lost their sons to violence. LÄS MER