Sökning: "Theoretical Domains Framework"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Theoretical Domains Framework.

  1. 1. User-Centered Design in Digital Twins : Insights Based on Industrial Designers’ Activities

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Velina Parapanova; [2024]
    Nyckelord :digital twin; user-centered design; activity theory; industrial design; scenarios;

    Sammanfattning : Digital twin is an emerging technology that enhances digital transformation across many industries and domains. Most digital twins are made for a work context, and end users are the domain experts who carry knowledge in the work processes and products of which digital twin is part. LÄS MER

  2. 2. Exploring climate literacy: Unveiling the motivation and skills of climate-literate higher education graduates

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Jitka Charbonnier; [2023-06-26]
    Nyckelord :Climate Change Education; Adult Education; Illeris’ Dimensional Learning; Graduate Skills; Climate Literacy; Adult Learning; Motivation for Learning about Climate;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate the perceptions, motivations, learning processes and use of graduate skills within the learning process about climate change by graduates. Theory: The study applied Illeris’ three-dimensional model of learning as a theoretical framework to explore the cognitive, emotional, and societal domains of adult learning, as well as the interconnection between them. LÄS MER

  3. 3. Hållbar utveckling i bostadsföretag : En kvalitativ studie om privata fastighetsföretags förhållningssätt till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kolo Sandi; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; UN Sustainable Development Goals; socioeconomically disadvantaged areas and gentrification; Hållbarhet; FN:s globala hållbarhetsmål; socioekonomiskt utsatta områden och gentrifiering;

    Sammanfattning : Abstract This study aims to carefully and thoroughly examine how private housing companies in Malmö consciously work towards promoting sustainability within areas facing socio-economic challenges. To gain an in-depth understanding of this subject, a qualitative research methodology was used, collecting empirical data through interviews with representatives from four prominent private property companies in the region. LÄS MER

  4. 4. Broar och sociala band : En intervjustudie om språkcaféers roll i invandrares sociala integration  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Jasmin Henschel; [2023]
    Nyckelord :Social integration; language café; immigrants; intercultural meetings; intercultural communication; core-domains of integration; social connections;

    Sammanfattning : This text sets out to shed light on certain aspects of immigrant integration in Sweden. Focus for this study was immigrants’ social integration, i.e., creating personal long-term connections with members of the host society. LÄS MER

  5. 5. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER