Sökning: "Theory of Planned Behavior TPB kvalitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Theory of Planned Behavior TPB kvalitativ.

  1. 1. Investigating the Impact of User Behavior in the Security of Smart Home IoT Devices

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Maha Ghunaim; [2023]
    Nyckelord :Smart Homes; Smart Home Devices; Home Automation; User Behavior; Internet of Things IoT ; Smarta hem; smarta hemenheter; hemautomation; användarbeteende; internet av Saker IoT ; المنازل الذكية ، أجهزة المنزل الذكي ، أتمتة المنزل ، سلوك المستخدم ، إنترنت أشياء إنترنت الأشياء ;

    Sammanfattning : As technology is growing at a fast pace, IoT-based smart home services are increasingly adopted by people. IoT-based smart homes offer numerous unimaginable benefits, including efficiency, safety, effectiveness, scalability of services, devices, and data, among many others. However, there is another side to this technology: security threats. LÄS MER

  2. 2. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  3. 3. Finfluencers och Gen Z : En kvalitativ studie av hur finfluencers kan påverka den digitala generationens investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Lindström; Wilhelm Seilitz; [2023]
    Nyckelord :Finfluencer; konsumentbeteende; influencer marketing; eWOM; Gen Z;

    Sammanfattning : I takt med att internet växer sig större och större blir influencers en del av vardagen för många unga och de inriktar sig på många olika områden. Syftet med denna studie var att undersöka hur Gen Z upplever att deras investeringsbeslut kan bli påverkade av finansiella influencers, även kallat finfluencers. LÄS MER

  4. 4. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anton Madsen; Sara Mbuyi Tshibangu; [2023]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk; Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk;

    Sammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER

  5. 5. Uppfattningar om växtbaserad kost : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ingrid Fredriksson; Paulina Ilieva; [2022]
    Nyckelord :plant-based diet; vegan; perceptions; attitudes; TPB; interviews; health; health promotion; sustainability; Sweden; växtbaserad kost; växtbaserat; vegan; vegansk; veganskt; uppfattningar; attityder; TPB; intervjuer; hälsa; hälsofrämjande; hälsopromotion; hållbarhet; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet var att undersöka uppfattningar om växtbaserad kost hos vuxna i Sverige. En växtbaserad kost främjar hälsa, miljö och djurens välfärd. Semistrukturerade intervjuer baserade på teorin om planerat beteende hölls med elva individer mellan åldrarna 18 och 57 som är bosatta i Sverige. Deltagarna hade olika kostvanor. LÄS MER