Sökning: "Theory of Planned Behaviour"

Visar resultat 16 - 20 av 188 uppsatser innehållade orden Theory of Planned Behaviour.

  1. 16. Kändisskandaler, makt och ett fenomen som kallas Cancelkultur. : En kvalitativ undersökning om hur yngre vuxna medieanvändare uppfattar och förhåller sig till cancelkultur på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Marcus Gottschalk; Samuel Johansson; [2023]
    Nyckelord :Cancelculture; Cancelkultur; makt; medieanvändare; uppfattning; förhållningssätt;

    Sammanfattning : Cancel culture is a relatively new phenomenon in Sweden that is multifaceted. There is a clear problem that has been highlighted earlier, which is power relations on social media. It shows that different parties possess power in different kinds and when making statements that contradict social norms leads to what is known as cancel culture. LÄS MER

  2. 17. Könsskillnader inom entreprenöriell intention i Sverige : En kvantitativ enkätstudie med Theory of Planned Behaviour som ramverk

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennie Nielsen; Elin Leverström; [2023]
    Nyckelord :Entreprenör; Entreprenöriella intentioner; Könsskillnader; Genus;

    Sammanfattning : Denna hypotesprövande studie ämnar undersöka skillnader mellan män och kvinnor gällande entreprenöriella intentioner. Studien använder förklaringsmodellen Theory of Planned Behaviour som ett verktyg till att mäta intention. Studien tar även stöd av tidigare forskning inom området samt socialkonstruktionistisk genusteori. LÄS MER

  3. 18. Simulation of low frequency acoustic waves in small rooms : An SBP-SAT approach to solving the time dependent acoustic wave equation in three dimensions

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alva Fährlin; Olle Edgren Schüllerqvist; [2023]
    Nyckelord :room acoustics; numerical methods; SBP; SAT; acoustic wave equation.;

    Sammanfattning : Low frequency acoustic room behaviour can be approximated using numerical methods. Traditionally, music studio control rooms are built with complex geometries, making their eigenmodes difficult to predict mathematically. LÄS MER

  4. 19. Adoption challenges for wearable devices by the Indian healthcare providers : A case study on healthcare providers using wearables in India

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Raghwendra Kumar Singh; Sourabh Kumar Jaiswal; [2023]
    Nyckelord :Healthcare Providers; Wearables; Adoption; TAM; TPB;

    Sammanfattning : Background: The rapid advancements in technology to measure different bodily functions have enabled normal person to measure various biological values of a body such as a heartbeat, calories, blood pressure, and more. These measurements can help healthcare providers provide better disease assessment, but what are the challenges that make it difficult for healthcare providers to adopt such devices? Purpose: This thesis investigates the challenges that healthcare providers face in adopting wearable devices. LÄS MER

  5. 20. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilma Boberg; Lisa Henriksson; Sonja Blomstermo; [2023]
    Nyckelord :Detaljhandeln; möbelbranschen; digitalisering; e-handel; showrooms; Augmented Reality; AR; köpintentioner;

    Sammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson  Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER