Sökning: "Theory of the professions"
Visar resultat 1 - 5 av 443 uppsatser innehållade orden Theory of the professions.
1. Skolkuratorn och hemmasittare. - En kvalitativ intervjustudie om hur skolkuratorer resonerar om det sociala problemet hemmasittare.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this study was to increase an understanding of how school counselors in Sweden reason about the social problem with truants, “Hemmasittare '' in Swedish, and how the elementary schools work with this. To enable the purpose of the study to be maintained, a qualitative interview study became current. LÄS MER
2. Ett centrum för utsatta barn : En kvalitativ intervjustudie om socialsekreterares och samordnares erfarenheter samt deras förutsättningar att tillgodose barnets bästa utifrån samverkan inom Barnahus
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : With the implementation of the Convention on the Rights of the Child, which was ratified as law in 2020, the focus on children's rights and the child's best interests has increased in Sweden. Article 3 of the Convention on the Rights of the Child states that the best interests of the child must always be taken into consideration in all decisions involving children. LÄS MER
3. Rationella metoders motsats : Synen på småbruket och småbrukarna i debatten om jordbrukets rationalisering
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idéhistoriaSammanfattning : This thesis investigates the semantic values of the two concepts “smallholding” (Swe. “småbruk”) and “smallholder farmer” (Swe. “småbrukare”), as well their role and function as central concepts in the public debate about the “agricultural rationalisation” (Swe. LÄS MER
4. Förskolerektorers reflektioner kring förutsättningar och stöd för skolutvecklingsuppdraget
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Abstract As written in the pre-school's governing documents, principals are responsible for the work with school development and systematic quality work in the organization. In previous studies and in reports from the Swedish National Agency for Education, criticism has been given regarding, among other things, the lack of prerequisites and support for principals in carrying out school development. LÄS MER
5. Sjuksköterskors erfarenheter av Compassion Fatigue : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Compassion fatigue beskrivs som en utbrändhet bland vårdpersonal på grund av stress från att arbeta med utsatta människor. I sjuksköterskans fall patienter som drabbats av sjukdom och lidande och dennes anhöriga. Detta begrepp är relativt nytt och outforskat i den svenska vårdmiljön. LÄS MER