Sökning: "Therése Lindgren"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Therése Lindgren.
1. Ansiktsmask eller antidepressiva? : En kvalitativ innehållsanalys av Therése Lindgrens skönhetsvarumärke Indy Beauty
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: Facemasks or antidepressants? The purpose of this study is to investigate how Indy Beauty communicates on their website and in their first campaign as a means of establishing customer involvement. Therése Lindgren is one of many influencers whom have created or acquired their own brand. LÄS MER
2. #JÄVLAPEDDO : En kvalitativ innehållsanalys av hur Dumpens och 2forty2 presenterar sig själva och sina syften på hemsida respektive Instagram-konto
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologiSammanfattning : Dumpen och 2forty2 är grupper som ägnar sig åt att bedriva en digital pedofiljakt och att exponera förövare på sina digitala plattformar. Syftet med denna studie var att undersöka hur Dumpen och 2forty2 på sina hemsidor och Instagram-konton dels presenterar sig själva, dels på vilka grunder man berättigar sitt agerande. LÄS MER
3. "Jag är inte mig själv när jag är på jobbet" - En undersökning av det emotionella arbetet inom restaurangbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Många unga vuxna, speciellt unga kvinnor, får idag sin första arbetslivserfarenhet från restaurangbranschen. Snabbmatsrestauranger och caféer utgör en del av arbetsgivarna inom branschen och kan i vissa fall vända sig specifikt till unga i sin rekrytering. LÄS MER
4. Hur påverkas en influencers eget grundade varumärke av att influencern är med om en skandal? En kvantitativ undersökning om hur negativ publicitet påverkar varumärkets Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Influencers har idag ett stort inflytande på konsumenter vilket, till viss del, blivit avgörande för företag. Det förekommer mer frekvent att influencers även skapar egna grundade varumärken. Denna studie har utgått från fyra svenska influencers som har ett eget grundat varumärke. LÄS MER
5. Förtroendets makt : En retorik- och genusanalys av influencers förtroendeskapande på YouTube
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna studie undersöker hur manliga och kvinnliga influencers skapar förtroende och konstruerar genus i sina videoklipp på YouTube år 2019. Med ett starkt ethos byggt på förtroende får influencers makt att påverka sina följare och deras syn på bland annat genus, vilket ger dem en viktig normskapande funktion. LÄS MER