Sökning: "Therese Larsen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Therese Larsen.

  1. 1. Students' Motivation in a Physical English Classroom and Sustaining Motivation when Transferring to Online Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Olivia Paulsson; Therese Larsen; [2020]
    Nyckelord :Motivation; student motivation; distance learning; distance education; physical classroom; teaching English in Swedish upper secondary school; online teaching; teachers of English; time-consuming; social.;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate in what ways a group of Swedish teachers and students of English at upper secondary school can provide and maintain motivation for learning English when required to transfer their teaching from the physical classroom to online mode. Two questionnaires were answered by 46 upper secondary school students and eight English teachers. LÄS MER

  2. 2. Religiösa artefakter och symboler i en modern värld : En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Olivia Paulsson; Therese Larsen; [2020]
    Nyckelord :Religion religionsvetenskap religiösa artefakter symboler skola ämnesdidaktik intervjustudie;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats undersöker vi hur nya uttrycksformer av religiositet presenteras i den moderna världen. Uppsatsen undersöker vilka religiösa artefakter och symboler som förekommer bland nio respondenter och vilken betydelse de tillskriver dem, samt respondenternas inställning till religiösa artefakter i det privata och offentliga mötet. LÄS MER

  3. 3. "Spring inte inne" : Pedagogers förhållningssätt till grovmotorik inomhus

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Therése Berggren; Therése Larsen; [2018]
    Nyckelord :Förhållningssätt; förskola; grovmotorik; inomhus; pedagoger; tillåtande;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att titta hur inomhusmiljön inspirerar till grovmotoriska rörelser inomhus. Vi har valt att fokusera på den grovmotoriska aspekten av fysisk aktivitet och vilket förhållningssätt pedagoger har till att barn får utöva sådana aktiviteter på förskolor. LÄS MER

  4. 4. Att bedöma penningtvättsrisker i finansiella företag : risker och riskbedömning i enlighet med den nya penningtvättslagen

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Therese Kock-Larsen; [2017]
    Nyckelord :penningtvätt; terrorismfinansiering; finansiering av terrorism; penningtvättsrisker; terrorismfinansieringsrisker; riskmatriser; riskbedömningar; riskhanteringsprocesser;

    Sammanfattning : Det fjärde penningtvättsdirektivet beskriver i skäl 22 att finansiella verksamheter ska använda ett riskbaserat förhållningssätt, där åtgärder och kontroller som vidtas ska utgå från de identifierade penningtvättsriskerna. Verksamheter ska se till helheten, risker, åtgärder och kontroller, vilket kan representeras genom kundens riskprofil, där kundens användande av produkter och tjänster samt omständigheter i övrigt ska beaktas. LÄS MER

  5. 5. Fritidspedagogen är mer än bara vita fläckar på kartan i skolans värld : En studie om fritidspedagogens yrkesroll inom skolan

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Therese Larsen Roos; Sandra Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Fritidspedagog; yrkesroll; kompetenser; professionalisering; värdegrund;

    Sammanfattning : I denna studie har vi för avsikt att problematisera fritidspedagogens splittrade yrkesroll inom skolans verksamhet samt vilka kompetenser som ligger till grund för yrkesrollen. Vi har använt oss av kvalitativa intervjuer med tre verksamma och utbildade fritidspedagoger, och en enkätstudie på 27 studenter som läser grundlärare med inriktning mot fritidshem. LÄS MER