Sökning: "Therese Lindblom"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Therese Lindblom.

  1. 1. Hur påverkas en influencers eget grundade varumärke av att influencern är med om en skandal? En kvantitativ undersökning om hur negativ publicitet påverkar varumärkets Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mimi Costéus; Linnea Lindblom; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Brands; Influencer brands; Instagram; Brand scandals; Brand trust; Parasocial relationships; Likes; Influencer; Varumärken; Influencers varumärken; Instagram; Varumärkes-skandaler; Varumärkes-tillit; Parasociala relationer; Gilla-markeringar;

    Sammanfattning : Influencers har idag ett stort inflytande på konsumenter vilket, till viss del, blivit avgörande för företag. Det förekommer mer frekvent att influencers även skapar egna grundade varumärken. Denna studie har utgått från fyra svenska influencers som har ett eget grundat varumärke. LÄS MER

  2. 2. "Är man med i leken får man leken tåla..."

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Alm; Therese Jutendahl; Rebecca Åbom; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Acceptans; Integritet; Gränsdragning; Generation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Är man med i leken får man leken tåla…”. En fenomenologisk studie av olika generationers uppfattning om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv Seminariedatum: 14/1 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sofia Alm, Therese Jutendahl och Rebecca Åbom Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Individanpassad marknadsföring, Acceptans, Integritet, Gränsdragning, Generation Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med en djupare förståelse för och ny kunskap kring gränsen mellan accepterad och integritetskränkande individanpassad marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Nivåbaserade läseböcker : Att utgå från samma berättelse vid frågan om nivåbaserade läseböcker eller inte?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Lindblom; Peggy Stenius Johnson; [2018]
    Nyckelord :leveled reading; Den magiska kulan; nivåbaserade läseböcker; läsinlärning; läromedel; lättläst; nybörjarläsning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur tre olika nivåer av samma läsebok anpassas för att anses vara lättlästa och passa elever som befinner sig i nybörjarstadiet av sin läsning. Böckerna som analyseras är läseböcker för årskurs ett, uppdelade i tre olika nivåer och utgår från samma berättelse av titeln, Den magiska kulan. LÄS MER

  4. 4. IKT i årskurserna 1-3 : Om tillgången, användandet och upplevelsen av IKT i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Marisha Metzmaa; Therese Lindblom; [2016]
    Nyckelord :IKT; Surfplattor; Årskurserna 1–3; Digitala verktyg; Digital kompetens; Interaktiv skrivtavla; iPad;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka samt redogöra för vilka möjligheter några lärare i årskurserna 1–3 har att bedriva undervisning med informations- och kommunikationsteknik som verktyg, vad användandet av IKT kan tillföra och vilka svårigheter det kan skapa i deras undervisning. Vi har utfört en kvalitativ studie med skriftliga och muntliga intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Konsten att examinera grammatik. En innehållsanalys av elva grammatikprov i svenska på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Therese Lindblom; [2015-02-25]
    Nyckelord :grammatikprov; innehållsanalys; lärares handlingsutrymme;

    Sammanfattning : Kurs- och läroplaner ger lärare ett relativt stort handlingsutrymme med avseende på vad lärarna skall undervisa om och framförallt hur undervisningen skall ske. Styrdokumenten ritar upp de kunskapsmässiga ramar som läraren måste förhålla sig till men läraren är själv fri att forma innehållet. Det gäller även grammatikundervisningen. LÄS MER