Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. DEN DIGITALA FOLKHÖGSKOLAN? - En kvalitativ studie av rektorers tolkning av digitalisering i relation till folkhögskolans uppdrag
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Den här magisteruppsatsen fokuserar på hur rektorer på folkhögskola ser på digitaliseringsprocesser. Studiens syfte grundas i ett forskningsbehov av digitalisering inom folkbildning. Fem rektorer på offentligägda folkhögskolor runt om i Sverige har intervjuats kvalitativt. LÄS MER
2. "Bedömning är ju att man ska sätta betyg" : En kvalitativ studie av lärares tankar om bedömning
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Syftet med följande studie är att undersöka hur gymnasielärare kan resonera kring bedömning. Fokus ligger på huruvida respondenterna har ett i huvudsak formativt eller summativt förhållningssätt, samt vilka möjligheter respektive hinder de ser i formativa bedömningsmetoder. LÄS MER
3. Hur skriver gymnasister? - en kvantitativ analys av 20 elevtexter
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Undersökningen omfattar 20 elevtexter med jämn könsfördelning, där kvantitativa analysen inkluderar antal ord per stycke respektive mening, samt andel långa och överlånga ord. Även problematiken kring användandet av det definita pronomenet de/dem/dom berörs. LÄS MER
4. Reading with Your Ears : A comparative study of reading and listening to Mark Haddon’s The Curious Incident of the Dog in the Night-Time
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : “Reading with Your Ears” is a comparative study of comprehension in reading a text versus listening to an audio book. The text excerpt is from Mark Haddon’s The Curious Incident of the Dog in the Night-Time and has been read or listened to by seventh-grade students. LÄS MER